Franšíza nejen pro stavebníky
Konceptu Maxeco, který na český trh přinesl inovativní způsob vytápění nejen rodinných domů skrze speciální topné folie, se daří rozšiřovat zastoupení na našem území. V průběhu loňského roku se vedení společnosti podařilo uzavřít smlouvu s novým franšízantem a nyní jedná s dalším. „Jak jsme na trhu už několik let, je získávání správných kontaktů jednodušší. Potenciální franšízanti se už ozývají sami,“ říká Jaroslav Kubiesa, obchodní ředitel konceptu Maxeco.
Kromě již zmíněných spokojených zákazníků a podnikatelů, kteří se rozhodli pro změnu, mají o franšízovou licenci zájem i podnikatelé působící ve stavebnictví a dalších příbuzných oborech. Zkušenosti z oblasti stavebnictví jsou při rozjetí podnikání s franšízou Maxeco výhodou, nikoli ale podmínkou. „Dva z našich franšízantů přišli úplně z jiných oborů a oba jsou velmi úspěšní. Možná měli delší rozjezd, ale vše se velmi rychle naučili a nyní už se na ně obracejí klienti přes doporučení, získávají nové kontakty na spolupracující partnery,“ vysvětluje Kubiesa.
Podpora ve franšíze
Franšízor klade důraz na to, aby jeho partneři znali vše potřebné ohledně instalace, sami si ji vyzkoušeli vlastníma rukama. Následně také jezdí na obchodní schůzky se zkušenými franšízanty, mají možnost využít i podporu při telefonickém kontaktování zákazníků, kdy se hovoru přímo účastní někdo z jejich zkušených kolegů.
„Taková ta klasická školení se snažíme nahradit průběžnou podporou, poradenstvím, a to nejen o produktech, obchodu, ale i z jiných oblastí důležitých pro podnikání. Víme, že každý je v jiné fázi rozvoje a zajímají ho v dané chvíli jiné problematiky. K tomu chystáme nový moderní intranet, aby si každý mohl najít informace, které chce a kdy chce. Další snahou je zapojit naše franšízanty do aktivit kolem vzdělávání, aby nejen čerpali, ale i poskytovali do intranetu svoje poznatky a podněty k diskusi,“ vysvětluje Jaroslav Kubiesa.
Podnikání ve stavebnictví ovlivňuje celá řada faktorů a faktem je, že v posledních dvou letech jsou podmínky pro podnikání poměrně ztížené – rostoucí ceny materiálů, energií, legislativní změny i lockdowny. Pro podnikatele, kteří se rozhodli založit firmu a podnikat v této oblasti na vlastní pěst, je to nesnadné. Výhodu tak mají ti, kteří se rozhodnou svou budoucnost spojit s franšízou.
Legislativní změny jako výzva
Jak již bylo řečeno, jedním z faktorů, které podnikání ve stavebnictví ovlivňují jsou legislativní změny. Mnohdy je jejich vliv zcela zásadní. „Změny energetického zákona nám podnikání velmi stěžují a postavení elektřiny mezi zdroji je velmi znevýhodněné. Zároveň změny ve stavebním zákoně kladou mnoho podmínek stavebníkům, které musí splnit a v kombinaci s růstem cen je situace komplikovaná pro všechny, kteří si staví vlastní bydlení. Úplně nesouhlasíme ani s dotační politikou, naším posláním je nabízet topení, které bude konkurenceschopné i bez dotací, a to se nám i přes všechny změny daří,“ říká Jaroslav Kubiesa s tím, že v blízké době nové změny v této oblasti neočekává.
Změny z pohledu stavebního zákona, proběhly na podzim 2020 a teď na začátku roku 2022. Vždy šlo o zpřísnění požadavků z pohledu zateplení a další omezení použití neobnovitelné energie. Z pohledu dotací, proběhla zásadní změna v říjnu 2021. S ohledem na ně, přistoupila společnost Maxeco k vytvoření pozice experta na energetiku, který klientům pomáhá s vyřízením Průkazu energetické náročnosti budov. Zároveň také zajišťuje přísun aktuálních informací franšízantům. Orientace v aktuální situaci je tak pro ně snazší.
PŘEČTI ČLÁNKY
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář