Společnost IWG je největším světovým poskytovatelem flexibilních pracovních prostor. V poslední době zaznamenala silnou poptávku po svých službách. „Od zrušení nejrůznějších opatření souvisejících s pandemií Covid jsme zaznamenali v našem obchodě velký pohyb. Lidé chtějí opustit domov a potřebují flexibilní kanceláře," říká Michal Dorszewski, ředitel franšízy IWG pro střední a východní Evropu.
Pohodlné řešení
Tento trend je patrný nejen v Česku, ale po celém světě. „Současně se zvýšila poptávka po našich službách v důsledku situace na Ukrajině. V důsledku toho z těchto zemí utíkají podnikatelé z Běloruska nebo Ukrajiny. Často se dostanou i do České republiky," říká Michał Dorszewski s tím, že v situaci, kdy se rozhodnutí o stěhování často přijímají ze dne na den, je IWG jedním z těch nejvhodnějších řešení. „U nás můžete mít kancelář již druhý den. Dá se říci, že v době nejistoty na trhu je naše řešení stále oblíbenější, protože zbavuje koncové zákazníky rizika, že uvíznou v dlouhodobé smlouvě. U nás si lze kancelář pronajmout na měsíc a pokaždé ji prodloužit o další měsíc," vysvětluje Michal Dorszewski.
Společnost IWG sleduje ústup trhu od klasických kancelářských prostor již řadu let. Stále více firem se vzdává velkých prostor. Raději platí pouze za prostor, který skutečně potřebují než za prázdná místa, která jim často zbývají. Je pro ně také důležité, že kanceláře IWG působí na mnoha místech po celém světě. Kromě toho je snadné přizpůsobit umístění kanceláře potřebám zaměstnanců. „Věříme, že trh se servisovanými kancelářemi bude růst ještě mnoho let. V současné době tvoří na různých trzích 2 až 5 % a měly by tvořit přibližně 30 %,“ doplňuje Dorszewski.
Na cestě do regionů
To také ovlivňuje poptávku po franšízách IWG, nicméně rozhodování o investicích je nyní mnohem obtížnější než ještě před půl rokem. „Je to proto, že se objevilo nové politické riziko, které nemůžeme ovlivnit. Kromě toho se zvýšily náklady na výstavbu a financování a zároveň se snížila dostupnost materiálů," říká Michal Dorszewski.
Náklady na otevření kanceláří ve spolupráci s IWG závisí především na značce zvolené franšízantem, velikosti pronajatého prostoru a ceně pronájmu v daném městě. Podle odhadů Michała Dorszewského se přibližná částka pohybuje okolo 7,5 až 8 milionů Kč. Investice zahrnuje franšízový poplatek ve výši cca 780 tisíc Kč a další náklady spojené s jeho otevřením, které činí cca 6,8 milionu Kč.
IWG plánuje vstoupit se svou nabídkou i do regionálních měst. Novinkou je, že od začátku letošního roku společnost nabízí franšízy také přímo majitelům budov. Vedení konceptu tak už nehledá jen investora, který si pronajme nějakou nemovitost nebo patro v kancelářské budově a uspořádá tam coworkingovou kancelář. Nabízením franšízových licencí přímo majitelům budov umožní majitelům takovýchto nemovitostí profitovat z pronájmů, a to s využitím know-how, licence, ochranné známky a značky IWG.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
Tradiční český výrobce oken a dveří prodává formou franšíz. Nyní pokrývá dvě třetiny republiky. Kde je šance pro nové partnery?
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.