31.12.2014

Události 2014 ve franšíze

Letošní rok byl pro franšízing opět dynamický. Připomeňme si ty nejzajímavější události, co Vám Franchising.cz přinesl.

Dnes je poslední den roku 2014. V tento den se nejen slaví končící rok a příchod roku nového, ale člověk se i zamýšlí nad ročními událostmi, které uplynuly. I rok 2014 přinesl ve franšízingu zajímavé věci. Pojďte si s námi projít ty nejzajímavější informace, které jste se mohli dočíst na našem portálu Franchising.cz.

posta_pobocka

Největší reakce ve franšízovém světě v Česku mělo oznámení České pošty transformovat většinu poboček na franšízové. Začít by se mělo už příští rok.

I v příštím roce vyjde REPORT Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízanti. Na konci léta oznámil franšízový koncept řetězec s elektronikou Euronics. Ten během dalších 3 měsíců zrekonstruoval a převedl na franšízové své prodejny ve Valašském Meziříčí, Litovli, Jablonci nad Nisou a Chomutově. Pro franšízu se také rozhodla další realitní firma, RK Sting. Z velkých firem přispěla do franšízingu i společnost Primus, která představila franšízu samoobslužných prádelen QuickWash.

Obliba franšízy přivedla na trh další koncepty. Jen namátkou jsme informovali o fitness centrech BodyBody, personální agentuře Wincott People, školkách pro děti Go Kids nebo slovenské realitní kanceláři Directreal. Franšízanty konečně našly i zahraniční koncepty. První franšízovou pobočku tak otevřely například společnosti 2plus2 Škola matematiky, autopůjčovna Rentis či firma specializující se na ochranné vrstvy na automobily Line-X.

Slovo franšíza bylo hodně probíráno s plánem České pošty přeměnit v příštím roce až 200 poboček na franšízové a v dalších letech provozovat drtivou většinu pošt pomocí franšízy. Státní firma zatím zlepšuje franšízový koncept. Společnost Tesco Franchise, která provozuje franšízové Žabky, spojila síly s benzinkami Lukoil. Na nich budou provozovány Žabky též a také pomocí franšízy. Naturhouse začal testovat koncept pro menší města, tzv. mikro koncept Naturhouse. A v neposlední řadě Náš Grunt a Fruitisimo budou společně testovat koncept prodejen, kde by se prodávali farmářské potraviny s čerstvými džusy a zmrzlinou.

Do franšízy také opět zasáhla i společnost Kofola. Ta koupila síť fresh barů Mangaloo, které se přejmenují na Ugova čerstvá šťáva, které už do portfolia Kofoly patří. Fúze byla oznámena v březnu. Další fúze se stala už v lednu. Tehdy se řetězec obchodů Hruška rozhodl převzít 22 menších prodejen Tesca na severní Moravě. Společnost Hruška provozuje část svých prodejen jako franšízy, převzaté obchody bude řídit ve vlastní režii.

I firmy, co už se ve franšíze orientují jako ryba ve vodě, pokračovaly v růstu. Některé vstoupily do dalších států jako Bageterie Boulevard v Polsku či PUB a Fitness food menu na Slovensku. Další teprve expanzi připravují jako Svět zdraví do Polska, BON BON do Chorvatska či iDry do Maďarska. Taková síť s domácími potřebami ORION rozjela franšízovou expanzi po Česku, podobně se rozjela i firma Carun s konceptem Konopných lékáren.

I odchod zažil franšízingový trh. Podnikání v Česku ukončila franšízová pobočka Reach Local. S franšízovým rozvojem skončily i realitní firmy Real Spektrum či FG Reality.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

1

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank