4 tipy jak přilákat franšízanty

Pokud hledáte vhodné franšízanty, navštivte v listopadu Veletrh FRANCHISINGU 2017. Přijďte se dozvědět nové trendy, načerpat nové informace, a navázat nové kontakty.
Pátek
17.03.2017
Nalézt kvalitní a sofistikované partnery při budování franšízové sítě je naprostý základ. Jak nalákat ideální franšízanty?
 

Proces hledání vhodných franšizantů musí být co možná nejvíce systematický a promyšlený, a měl by odpovídat podnikatelskému záměru dané franšízové sítě. Spolupracovat s nevhodnými kandidáty na franšízanty znamená značnou ztrátu času, špatná volba spolupracovníků může zcela zničit dosud prosperující systém, a vymazat několikaletý růst společnosti.

Ve franšízovém průmyslu se prokazatelně vyplácí věnovat velké množství času i energie hledání a lákání znalých a zkušených partnerů, kteří společnost mohou posunout dál, a pomoci jí v expanzi. Pokud chcete mít vedle sebe v zaměstnání skutečné talenty, zkuste se při hledání nových franšizantů řídit 4 body:

1. Navštěvujte správné společenské akce a setkání

Výstavy a veletrhy, které se týkají vašeho podnikatelského oboru, i podnikání obecně, jsou vždy příležitostí pro navázání obchodních a pracovních kontaktů. V neděli se například koná v Pařízi veletrh FRANCHISE EXPO PARIS, jeho letošní ročník se orientuje na nové franšízové koncepty, stejně tak by se v Paříži měly poprvé představit i některé země. Spolupracovníky pro zahraniční franšízy tam jede hledat poprvé i česká společnost. Koncept QuickGame je inspirovaný televizními soutěžemi a show, u nás funguje půl roku.

Na veletrh mohou čtenáři portálu Franchising.cz získat volný vstup.

O týden později přivítají další franšízový veletrh polské Katovice, v červnu bude mezinárodní setkání franšíz hostit New York. V Praze se letos chystá Veletrh FRANCHISINGU 2017 na listopad, účast pro veřejnost je po základní registraci zdarma.

Při prezentaci na některé z veřejných akcí nespoléhejte na nereálné sliby, a přehnanou vnější prezentaci. Společnost musí zastupovat profesionálové, erudovaní a zodpovědní lidé. Ukažte také konzistentní, profesionální a transparentní postupy (výrobní i obchodní), aby případní spolupracovníci viděli jasné pozitivní vyhlídky do budoucna. Výkonný tým společnosti by se měl pak účastnit diskusních panelů tak, aby zviditelnil značku. Prezentace má dát vyniknout firmě mezi konkurencí, ovšem sofistikovaně a bez agrese.

2. Budujte silný tým

Lidé, kteří investovali do franšízy - či současní franšízanti jednotlivých sítí - většinou přiznávají, že velkou roli při jejich rozhodování sehrál tým, s nímž měli ve společnosti spolupracovat. Silný strukturovaný systém je sám o sobě motivací pro případné franšízanty, kteří se budou chtít stát díky koupi licence jeho součástí.

Stejně tak spíše než slovní argumenty přesvědčí nové partnery praktická ukázka špičkové technologie a dalších pomocných nástrojů pro provoz franšízové pobočky. Ideální kandidát by měl poté získat jistotu, že zázemí zavedené značky bude pro něho znamenat kariérní růst a úspěch. Franšízor či centrála franšízové sítě by pak měla prokázat, že je schopna franšízantům poskytnout krok po kroku vše potřebné k otevření franšízy - ať už jsou to zkušenosti, rady, tipy, nebo různé obchodní a strategické nástroje.

Silní franšízoví partneři současně při svém příchodu do firmy pracovní tým posílí, a upevní jeho loajalitu i firemní kulturu. I podle toho rychle poznáte jejich skutečnou kvalitu. Pokud někdo podrývá autoritu výše postaveného či staršího kolegy, nebo zpochybňuje fungující pravidla ihned na začátku, raději se s ním rovnou rozlučte. Chyba je na jeho straně, a nejspíš ji sám vůbec nevidí.

3. Identifikujte a zapojte bojovníky za značku

Síť stávajících franšízantů se může stát tím nejlepším zdrojem pro hledání nových lídrů. Identifikace nejúspěšnějších franšízantů a podpora jejich růstu se franšízové síti vyplatí hned v několika směrech. Potenciální noví franšízanti se například mohou o podnikatelské příležitosti s vaší značkou dozvědět od nich, a poté již není třeba dalších doporučení a přesvědčovacích metod. Úspěch také může přivést do firmy jejich následovníky a obdivovatele, kteří zároveň přinesou úctu k firemní kultuře a značce jako takové.

Tato cesta je ovšem možná pouze při otevřené komunikaci uvnitř firmy. Franšízanti musejí být pravidelně v kontaktu s výkonným týmem franšízové sítě. Pokud budou mít jistotu, že jsou součástí úspěšného týmu, je mnohem pravděpodobnější i jejich loajalita.

4. Prezentujte značku na internetu

Úspěšní investoři činí svá rozhodnutí na základě důkladného výzkumu a analýzy dat. Internet je obvykle primárním místem, kde lze jednoduše tato data získávat. Výrazná přítomnost značky na internetu může přilákat vhodné investory a franšízanty, které rostoucí firma potřebuje k dosažení úspěchu.

"Při určení cílů a vyhlídek franšízové sítě, i jejích potenciálních partnerů, je třeba jasně nastínit požadavky obou stran. Internetová prezentace musí být aktuální a informačně vyčerpávající. Je naprosto nutné vědět, jaké franšízanty konkrétní značka hledá, a co od nich očekává. A to opět pro obě strany," říká manažerka pro klíčové zákazníky Gabriela Petrová ze společnosti PROFIT system franchise services. Inspirovat se můžete v Katalogu franšíz.

Pokud neustále zápasíte s poptávkou od nekvalifikovaných a nevhodných kandidátů, zamyslete se nad obsahem své internetové kampaně a požadavky, které na nové franšízanty vznášíte. Nebojte se řídit vlastní zkušeností, a být upřímní. Pokud se vám neosvědčili lidé bez zkušeností v oboru, nezkoušejte neustále štěstí, a příště dejte přednost člověku zkušenému.

A naopak, pokud systém vyžaduje naprosto důkladné a bezvýhradné plnění požadavků a příkazů, upřednostněte spíše osoby mladší, které vlastní zkušenosti teprve nabírají. Nebudete je muset odnaučovat zvyky z předchozích zaměstnání, a přesvědčovat, že s vámi se nespletou.


Kateřina Hejdová
Redaktor

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017