ze světa
Rekordman her pod střechou
Americká franšízová značka Sky Zone patří nově k největšímu podniku na indoor zábavu na světě. K trampolínám přibudou i kurzy ninja.
Nejlepší franšízy? Stále stejné
Portál Franchise Direct zveřejnil výsledky 10. ročníku Top 100 Global Franchises. Žebříček vede trojice McDonald’s, KFC a Burger King.
KFC chce vzdělávat Číňany
Historické tematické restaurace KFC v 18 městech vzniknou za pomoci Národního muzea Číny. Mají vzdělávat tamní děti a mládež.
Franšízing doménou žen?
Ve franšízingu přibývá mnohem více žen než mužů, ukázala studie. Samostatné podnikání s podporou známé značky jim dokonale vyhovuje.
PJ’s Coffee oslaví 40 let
Kavárenská síť z New Orleans si nadělí k narozeninám 20 franšíz. V ČR hledá americká značka partnera, který otevře 5 kaváren.
Za franšízami do Paříže
FRANCHISE EXPO PARIS přivítá v březnu na 550 vystavovatelů. Čtenáři Franchising.cz mohou získat zvýhodněné vstupné.
Vapiano, recept na úspěch
Franšízová síť se sídlem v Bonnu vstoupí na nové trhy, do roku 2020 má čítat 330 restaurací. Její popularita v Evropě strmě stoupá.
Více franšíz, vyšší zisk
Majitel proslulých značek KFC, Pizza Hut a Taco Bell, společnost YUM! Brands, se snaží zvýšit počet svých franšízových restaurací.
McDonald’s chce být zelený
Na 37 tisíc restaurací začne používat ekologické obaly. Do roku 2025 by měly být všechny odpady McDonald´s recyklované.
Pohostinství nové generace
Koncepty Easy Wine a Easy Beer jsou již několik let opravdovou atrakcí lotyšského hlavního města. Co dělá tuto franšízu tak zvláštní?
Starbucks bere útokem Čínu
Starbucks našel svůj podnikatelský ráj. V Číně otevírá až 2 franšízy denně. Do roku 2021 tam chce mít více než 5 tisíc kaváren.
Franšízové trendy 2017/2018
Mezi největší trendy patří v Evropě tzv. multi-unit franšízing, internacionalizace sítí, i spolupráce značek s finančně silnými partnery.
Nejlepší franšízy světa 2017
Jedničkou roku je 7-Eleven. Mezi nejlepší franšízy světa patří McDonald’s, Dairy Queen, či Subway, které najdete v našem Katalogu franšíz.
Arby’s bude mít divoká křídla
Americký fastfoodový řetězec Arby’s spojil své síly se značkou Buffalo Wild Wings. Síť sportovních barů koupil za 3 miliardy dolarů.
Velká kávová válka pokračuje
Kavárenská franšízová síť Starbucks oznámila pokles tržeb. Kromě odporu příznivců prezidenta Trumpa bojuje s rychlou konkurencí.
Bude EU chránit franšízing?
Evropský parlament vyzval Komisi, aby se podílela na šíření a harmonizaci jednotných pravidel pro evropský franšízový trh.
Tilted Kilt bude hosty bavit
Starý přístup k zábavě včetně kulečníku a karaoke nabídne nově franšízový koncept z Las Vegas. V ČR hledá silnou společnost pro celonárodní licenci.
První McDonald’s navždy zmizí
Replika první franšízy McDonald’s v Des Plaines sloužila 32 let jako muzeum s původním vývěsním štítem i kuchyňským vybavením.
Orbis rozšiřuje portfolio
Polská hotelová skupina Orbis se stala hlavním držitelem franšízy pro další značku - Adagio. Licence se vztahuje na osm zemí střední a východní Evropy.
I Adidas chce blíž k lidem
Německá značka sportovního oblečení a bot se chce zaměřit na digitální trh a globální kontrolu svých 13 tisíc franšízových poboček.