Pozice internetového marketingu celosvětově posiluje. Pro letošek se v Česku očekává překročení investic do tohoto oboru ve výši 10 mld. Kč.
Úterý
27.09.2011
Světová jednička v oboru internetového marketingu WSI získala do svých řad 4 franchisanty.
 

Jak z celé řady průzkumů vyplývá, nejsou ředitelé firem 100% přesvědčeni o účinnosti tradičních marketingových kampaní. Ke svým marketingovým oddělením sice přistupují jako k líhni kreativních nápadů, vadí jim však těžko prokazatelná měřitelnost vynaložených prostředků. Tato skutečnost pak vede k hledání nových cest a zefektivňování kampaní, také například pomocí internetového marketingu.

Jiří Drbohlav, partner společnosti ViBAs, s.r.o., která vlastní licenci WSI pro Českou a Slovenskou republiku, vysvětluje: „O internetovém marketingu se hovoří jako o oboru budoucnosti, nicméně již nyní představuje jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících segmentů trhu. Jedná se o formu marketingu, která využívá pro dosažení marketingových cílů internet a příbuzné digitální technologie.”

Až 10 mld. Kč

Jednoznačnou výhodu internetového marketingu Drbohlav spatřuje v lepším zacílení a přesné měřitelnosti výsledků. Z toho důvodu stále častěji firmy přesouvají do této oblasti více investic právě na úkor tradičních forem marketingu. Například v USA přesáhl podíl investic vložených do internetového marketingu 50 % veškerých prostředků. V České republice se již několik let pohybuje průměrný meziroční nárůst celkových investic kolem 25 %. V roce 2010 firmy na území ČR investovaly 7,8 mld. Kč, čímž se internetový marketing posunul v žebříčku na 3. místo hned za televizní reklamu a reklamu v novinách a časopisech. Pro tento rok Jiří Drbohlav předpokládá, že bude překročena hranice 10 mld. Kč a že pozice internetového marketingu opět posílí zejména na úkor tiskovin.

Služba se zárukou

V portfoliu WSI figuruje tisíce firem po celém světě, na jejichž internetovém marketingu se společnost podílí. „Internetový marketing přizpůsobujeme individuálním potřebám klientů a vytváříme jej na míru každé společnosti,” míní Jiří Drbohlav. V praxi to pak vypadá tak, že cílem konkrétního navrhnutého řešení je zvyšování výkonnosti kampaní s co nejrychlejší návratností vložených investic. Jak Drbohlav ujišťuje, v okamžiku, kdy není dosažen stanovený cíl, klient za poskytnuté služby neplatí.

Za 4 měsíce 4 franchisanti

WSI svůj obchodní model postavila na franchisingu a pro český a slovenský trh chce získat alespoň 30 konzultantů – franchisantů. Po čtyřech měsících vstupu společnosti na český trh již nyní působí v jejích řadách čtyři marketingoví konzultanti.


/1/
zobrazit více