Internetový marketing roste
Jak z celé řady průzkumů vyplývá, nejsou ředitelé firem 100% přesvědčeni o účinnosti tradičních marketingových kampaní. Ke svým marketingovým oddělením sice přistupují jako k líhni kreativních nápadů, vadí jim však těžko prokazatelná měřitelnost vynaložených prostředků. Tato skutečnost pak vede k hledání nových cest a zefektivňování kampaní, také například pomocí internetového marketingu.
Jiří Drbohlav, partner společnosti ViBAs, s.r.o., která vlastní licenci WSI pro Českou a Slovenskou republiku, vysvětluje: „O internetovém marketingu se hovoří jako o oboru budoucnosti, nicméně již nyní představuje jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících segmentů trhu. Jedná se o formu marketingu, která využívá pro dosažení marketingových cílů internet a příbuzné digitální technologie.”
Až 10 mld. Kč
Jednoznačnou výhodu internetového marketingu Drbohlav spatřuje v lepším zacílení a přesné měřitelnosti výsledků. Z toho důvodu stále častěji firmy přesouvají do této oblasti více investic právě na úkor tradičních forem marketingu. Například v USA přesáhl podíl investic vložených do internetového marketingu 50 % veškerých prostředků. V České republice se již několik let pohybuje průměrný meziroční nárůst celkových investic kolem 25 %. V roce 2010 firmy na území ČR investovaly 7,8 mld. Kč, čímž se internetový marketing posunul v žebříčku na 3. místo hned za televizní reklamu a reklamu v novinách a časopisech. Pro tento rok Jiří Drbohlav předpokládá, že bude překročena hranice 10 mld. Kč a že pozice internetového marketingu opět posílí zejména na úkor tiskovin.
Služba se zárukou
V portfoliu WSI figuruje tisíce firem po celém světě, na jejichž internetovém marketingu se společnost podílí. „Internetový marketing přizpůsobujeme individuálním potřebám klientů a vytváříme jej na míru každé společnosti,” míní Jiří Drbohlav. V praxi to pak vypadá tak, že cílem konkrétního navrhnutého řešení je zvyšování výkonnosti kampaní s co nejrychlejší návratností vložených investic. Jak Drbohlav ujišťuje, v okamžiku, kdy není dosažen stanovený cíl, klient za poskytnuté služby neplatí.
Za 4 měsíce 4 franchisanti
WSI svůj obchodní model postavila na franchisingu a pro český a slovenský trh chce získat alespoň 30 konzultantů – franchisantů. Po čtyřech měsících vstupu společnosti na český trh již nyní působí v jejích řadách čtyři marketingoví konzultanti.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Mail Boxes Etc. je franšíza pro ty, kteří hledají podnikání s mezinárodním úspěchem. To je případ i Saši Cvetojeviče, master-franšízanta pro jadranský region. Co zájemcům radí?
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partners Market?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?