Když franchisanti využívají své invence

Nakladatelství Modrý slon vydává personální knihy pro děti psané ich formou a které působí díky franchisové síti v 33 městech České republiky.
Čtvrtek
27.10.2011
Franchisant BON BON z Hradce Králové podpořil projekt Já čtu nakladatelství Modrý slon.
 

Celorepublikového projektu na podporu čtení Já čtu se zúčastnilo 16 základních škol se 740 dětmi. „Cílem projektu bylo ověřit čtenářské dovednosti a zvýšit oblibu knih u nejmladší generace,“ míní Martin Donátek, jednatel nakladatelství Modrý slon.

Jak Donátek vysvětlil, začátkem září prošly vybrané děti vstupním testem čtenářských dovedností, v němž byla sledována nejen rychlost čtení, ale také schopnost porozumět textu. Poté jim byly rozdány personální knihy a na konci října děti absolvovaly výstupní test, v němž se zjišťoval pokrok, který ve čtení učinily.

Celý projekt by se neobešel bez sponzorů. Proto finanční prostředky věnovalo školám nakladateství a další sponzoři jako například pan Beneš z Hradce Králové, který je franchisantem českého konceptu s ručně vyráběnými cukrovinkami BON BON.

„Mezi koníčky našeho franchisanta pana Beneše patří knihy. Navíc franchisová smlouva mu umožňuje využít vlastní invenci. Tudíž, když se dozvěděl o možnosti sponzorování knih pro děti, spolupráce byla nasnadě,“ říká Petra Kovandová z BON BON.

Kromě těchto aktivit vstoupil český koncept s cukrovinkami do Bulharska, kde otevřel zatím 1. pobočku, která slouží jako pilotní projekt na tamním trhu. „Chceme nejdříve otestovat naše produkty, přeci jen chutě a vizuální požadavků Bulharů mohou být trochu odlišné od těch českých,“ domnívá se paní Kovandová, která plánuje expanzi se svým konceptem také na Ukrajinu. V současné chvíli provozuje v Česku osm vlastních a stejný počet franchisových poboček. Koncept působí s pěti franchisovými provozovnami také na Slovensku.