Na zmrzlinu i v zimě
Koncept vznikl v USA a poté se v roce 1997 rozšířil do Jižní Koreji. V roce 2005 začala v Maďarsku společnost Polar Express kft. zajišťovat výrobu zmrzliny pro celou Evropu. Nyní si zmrzlinu ICE’N'GO! můžou koupit lidé v 10 evropských zemích, včetně České republiky. „V Česku jsme od jara a zatím jsme otevřeli 8 poboček. A přestože hlavní sezóna začíná až v květnu, zájemce o franchisu by se na ni měl připravovat už nyní,“ vysvětluje ředitel ICE’N'GO! CZ s.r.o. Jan Šlechta, který v roce 2012 plánuje otevřít dalších 20.
I když se prodeji zmrzliny nejvíc daří v létě, při vhodně zvolené lokalitě, si franchisant může přijít na slušné peníze i v zimě. Musí mít ale stánek postavený na turisticky atraktivním místě. Zároveň podle Šlechty nemůže počítat s tím, že by ho v zimních měsících uživil jen prodej zmrzliny. „V zimě jde spíše o přilepšení ke stávajícímu podnikání, které může výrazně vylepšit výdělek. Češi přece jenom nejsou Američané, kteří jí zmrzlinu ve velkém po celý rok,“ dodává Šlechta.
Nejvíc se prodeji zmrzliny daří od poloviny května do konce září, kdy tržby dosáhnou až 80 % celoročního obratu. Vhodné lokality na prodej zmrzliny ICE’N'GO! jsou především např. hrady a zámky, také zábavná centra, vyhlášené cukrárny, ZOO, autokempy nebo koupaliště. Naopak složitější situace je v obchodních centrech. Především kvůli vysokým nájmům. V tomto případě Šlechta doporučuje doplnit stánek se zmrzlinou ICE’N'GO! s jinou provozovnou, například s kavárnou nebo nápojovým koutkem.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!