Český hračkářský řetězec Pompo klasické franchisy neprovozuje, do budoucna je ale nevylučuje.
Pátek
09.12.2011
Za 14 let existence má hračkářství Pompo 87 kamenných a 1 internetovou prodejnu. 1 pobočku provozuje i na Slovensku.
 

Největší český hračkářský řetězec Pompo prodal dětem už 5 milionů hraček. Nejoblíbenější je podle majitele společnosti Vladimíra Šůly stavebnice Lego a také hračky inspirované populárními filmovými a televizními postavičkami. Krize zasáhla i hračkářský průmysl. Podle Šůly se ještě v roce 2009 za hračky utratilo v průměru 2 tisíce korun, loni už jen 1500. Podobné číslo Šůla očekává i letos.

Přesto chce Pompo dále rozšiřovat svou pobočkovou síť. Už nyní má pokrytou skoro celou republiku, přesto se otevírání nových obchodů nebrání. „Při rozšiřování sítě hledíme především na současnou atraktivitu lokality a její budoucí potenciál. Roli při výstavbě nové prodejny hraje mnoho faktorů, mimo jiné například množství konkurence v dané lokalitě, nákupní síla obyvatel, spádová oblast a tok lidí v průběhu dne,“ informuje Šůla.

Šůla by chtěl řetězec rozšiřovat i do zahraničí. Podle něj ale bude záležet na atraktivnosti lokality a efektivnosti provozu. Klasické franchisové pobočky ale Pompo zatím nemá. „Franchisy standardního typu dosud neprovozujeme. Nicméně existuje určitý počet takzvaných spřátelených prodejen, které fungují na základě specifických pravidel,“ dodává Šůla.