21.09.2011

Moje banka – další krok v kariéře

Dobré produkty a tvrdá práce jsou podle Jiřího Černíka, partnera UniCredit Bank, základem pro úspěch ve finančním odvětví.

Když Jiří Černík před rokem přemýšlel, v čem novém by mohl podnikat, myslel na reality. Po setkání se zástupci UniCredit Bank ale změnil názor a rozhodl se pro vlastní banku. Dlouho se nerozhodoval. O bankovní služby bude vždy zájem…

cernik_unicreditbank_strihani pasky_pobocka

Pobočku UniCreditBank v Lounech otevíral Jiří Černík v březnu 2011 za přítomnosti starosty města Jana Kernera (vpravo)

Jiří Černík byl vždycky podnikavým člověkem. Měl velkoobchodní sklad, 10 let spolu s manželkou vedl franchisu jednoho obchodního řetězce. Poté si ale řekl dost a rozhodl se změnit směr. „Po těch deseti letech jsem cítil, že už se nemám kam posunout. Takže jsme si s ženou naordinovali dlouhou dovolenou, na kterou jsme mnoho let neměli čas, a přemýšleli co dál,“ říká 41letý Černík. V tu dobu, kdy si užíval zaslouženého odpočinku, dostal zajímavou nabídku. A nebyla z oblasti realit, o které Černík uvažoval. Šlo o bankovní sektor.

Byznys je byznys

Pan Černík si nabídku vyslechl. Šlo o rozvoj bankovní sítě UniCredit Bank postaveném na způsobu franchisingu – tedy modelu, který je v zahraničí naprosto běžný, ale u nás stále trochu upozaděný. A rozvíjet na českém trhu bankovní franchisu, to byla novinka. A pro pana Černíka jasná výzva. Na nabídku kývl a šel na první kolo pohovoru s Radimem Štantejským, ředitelem úseku nízkonákladové distribuce UniCredit Bank. Na něm uspěl a postupoval sítem kol dál. Brzy už pan Černík držel v ruce podepsanou smlouvu. I když do té doby s bankovnictvím zkušenosti neměl, nebál se nové výzvy. „Byznys je byznys. Když je člověk v obchodě tak dlouho jako já, nezáleží, zda prodává automobil, potraviny nebo bankovní produkty. Člověk musí oslovit masu klientů a dokázat produkt prodat, za vším je tvrdá práce“ dodává.

Klady franchisingu převládají

Podle Černíka je franchisa ideální pro podnikatele, který nemá originální nápad a dostatek kapitálu na založení vlastní firmy. Člověk ale musí počítat s tím, že je svázán určitými pravidly, která musí dodržovat. Tato pravidla jsou však prověřena mnoha lety praxe, takže eliminují chyby, kterých by se člověk mohl dopustit, kdyby se rozhodl podnikat sám. UniCredit Bank ale podle Černíka vychází partnerům maximálně vstříc. „Banka nás bere jako skutečné partnery. Uvědomuje si, že návratnost vložených peněz trvá i déle než rok, a proto se nás snaží všemožně podporovat. Ať už marketingem, tak cennými radami,“ informuje Černík.

Stále na začátku

Když v březnu 2011 jako jeden z prvních partnerů UniCredit Bank rozjížděl obchodní místo této banky, věděl, že ho čeká mnoho práce. Svou pobočku v Lounech neumístil kvůli drahému nájmu přímo v centru města na náměstí, ale na frekventovaném místě u hlavní cesty, kudy denně projíždí velké množství aut. Takže už zpočátku měl reklamu skoro zdarma. Navíc banka mu na marketing také přispěla. „V našem případě nejvíc zafungovalo roznášení letáků. Každý měsíc mi pošta rozvážela 15 tisíc letáků do domácností a firem. Díky tomu jsme se dostali do povědomí a první zákazníci na sebe nenechali dlouho čekat,“ dodává Černík. A přestože na lounské pobočce UniCredit Bank pracují pouze tři zaměstnanci, nároky klientů zvládají. „Portfolio služeb je opravdu široké. Naučit se všechny produkty jako hypotéky, investiční úvěry,konsolidace úvěrů, kreditní, debetní karty, spořicí účty, pojištění nebo tuzemský a zahraniční platební styk, je velmi náročné. Našim úkolem je nejenom vědět, kde informace najít, a znát základní parametry všech těchto produktů, ale také je vhodně klientovi sdělit a samozřejmě prodat,“ vysvětluje Černík.

Rodina s podnikavým duchem

Jiří Černík tráví v práci mnoho času. Jak sám říká, pod 200 hodin měsíčně nepracuje. Podle něj to ale jinak nejde. Hlavně, když je "jeho banka" teprve na startovní čáře. „Aby moje pobočka měla výsledky, je potřeba pracovat dlouho, a klidně i v sobotu. Moje žena to chápe. Vždyť se mnou podnikání rozjížděla, takže vše zná moc dobře z vlastní zkušenosti,“ říká Černík. S manželkou vychovává dvě děti, které chodí do třetí a sedmé třídy. A když je nejhůř a času málo, pomůže s hlídáním babička. Manželé Černíkovi ale nezahálejí. Zatímco manželka se po úspěšném rozjezdu pobočky UniCredit Bank rozhodla pro vlastní podnikání, pan Černík nevylučuje rozšíření své pobočkové sítě v rámci UniCredit Bank. „Uvidíme. Zeptejte se mě za pár měsíců,“ dodává s úsměvem.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank