06.02.2012

Mladí chtějí vyprat i džíny

O rostoucí oblibě čístíren oblečení jsme si povídali s Markétou Beaujardovou, jednatelkou společnosti IDEÁL ČESKÁ s.r.o., která v ČR provozuje síť rychločistíren 5áSec.

Zatím provozujete pouze vlastní čistírny. Chcete se ale rozšiřovat i díky franchisingu. Jaká je nyní situace?
Jsme s několika zájemci v kontaktu, zatím ale není nic podepsáno, takže uvidíme. Lze říct, že problémeme u nás stále je, že se o franchisingu moc neví. Přitom franchisových systémů je hodně. Ale nepřicházejí noví zájemci, spíše se franchsisingu věnují stále stejní lidé. A to je škoda.

beaujardova_profil_5aSec

Jednatelka společnosti IDEÁL ČESKÁ s.r.o., která v ČR provozuje síť rychločistíren 5áSec, Markéta Beaujardová.

Jaké máte plány pro rok 2012?
Chceme otevírat další pobočky. A to jak vlastní, tak franchsisy. Ale nyní je těžké odhadnout počet nových čistíren. Faktem zůstává, že se zaměřujeme hlavně na velká města jako Praha, Brno nebo na Slovensku Bratislava. Tam už nyní víme, že budeme na podzim otevírat další, v pořadí už druhou bratislavskou pobočku. Všechna menší města jsou vhodná spíše pro naše potenciální franchisanty. To znamená místní podnikatele, kteří dobře znají město i místní klientelu.

Takže váš ideální franchisant je podnikatel klidně z menšího města, který rozumí místnímu trhu?
Určitě by to měl být člověk, který se o byznys bude sám starat. Žádný investor nebo finančník, který do toho jen vloží peníze a dál nic neřeší. Měl by být v dennodenním kontaktu se svými zaměstnanci, znát je. Vždyť i já jsem v kontaktu skoro se všemi svými zaměstnanci. A to už jich je 100.

Zvykli už si Češi chodit do veřejných čistíren nebo si stále perou a žehlí sami doma?
Za těch 11 let pozorujeme velké změny. Především u mladých lidí. Ti totiž často nemají čas na domácí práce, a řekněme si na rovinu, že v mnoha případech už ani prát nebo žehlit pořádně neumějí. Rozhodně ne tak, jako jejich rodiče. Obecně ale k nám chodí čím dál více lidí. Nejpopulárnější je praní a žehlení košil. Poslední dobou k nám lidé začali nosit ve velkém džíny.

Chodí si vyprat džíny?
Ano. On je totiž velký rozdíl mezi tím, jak si rifle operete doma v pračce, a jak to dokážou profesionálové v čistírnách. Ty džíny opravdu vypadají jako nové.

Kde se vaše služby nejlépe uplatní? Nejspíše jsou to obchodní centra…
Ano, je to tak. Nejvíce našich provozoven je v obchodních centrech. Je tam největší koncentrace lidí, což my potřebujeme. Máme vyzkoušeno, že nejlepší je umístit čistírnu v blízkosti potravin. Už víme, že jedno procento z nakupujících v potravinách poté přijde k nám. Proto doporučujeme umístit čistírnu blízko pokladen. Musí být stále na očích, aby si lidé na její přítomnost zvykli, musí si naši značku zapamatovat. Pak už je vcelku časté, že od pokladny míří k nám pro vyprané oblečení.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank