Mladí chtějí vyprat i džíny

Jednatelka společnosti IDEÁL ČESKÁ s.r.o., která v ČR provozuje síť rychločistíren 5áSec, Markéta Beaujardová.
pondělí
06.02.2012
O rostoucí oblibě čístíren oblečení jsme si povídali s Markétou Beaujardovou, jednatelkou společnosti IDEÁL ČESKÁ s.r.o., která v ČR provozuje síť rychločistíren 5áSec.
 

Zatím provozujete pouze vlastní čistírny. Chcete se ale rozšiřovat i díky franchisingu. Jaká je nyní situace?
Jsme s několika zájemci v kontaktu, zatím ale není nic podepsáno, takže uvidíme. Lze říct, že problémeme u nás stále je, že se o franchisingu moc neví. Přitom franchisových systémů je hodně. Ale nepřicházejí noví zájemci, spíše se franchsisingu věnují stále stejní lidé. A to je škoda.

Jaké máte plány pro rok 2012?
Chceme otevírat další pobočky. A to jak vlastní, tak franchsisy. Ale nyní je těžké odhadnout počet nových čistíren. Faktem zůstává, že se zaměřujeme hlavně na velká města jako Praha, Brno nebo na Slovensku Bratislava. Tam už nyní víme, že budeme na podzim otevírat další, v pořadí už druhou bratislavskou pobočku. Všechna menší města jsou vhodná spíše pro naše potenciální franchisanty. To znamená místní podnikatele, kteří dobře znají město i místní klientelu.

Takže váš ideální franchisant je podnikatel klidně z menšího města, který rozumí místnímu trhu?
Určitě by to měl být člověk, který se o byznys bude sám starat. Žádný investor nebo finančník, který do toho jen vloží peníze a dál nic neřeší. Měl by být v dennodenním kontaktu se svými zaměstnanci, znát je. Vždyť i já jsem v kontaktu skoro se všemi svými zaměstnanci. A to už jich je 100.

Zvykli už si Češi chodit do veřejných čistíren nebo si stále perou a žehlí sami doma?
Za těch 11 let pozorujeme velké změny. Především u mladých lidí. Ti totiž často nemají čas na domácí práce, a řekněme si na rovinu, že v mnoha případech už ani prát nebo žehlit pořádně neumějí. Rozhodně ne tak, jako jejich rodiče. Obecně ale k nám chodí čím dál více lidí. Nejpopulárnější je praní a žehlení košil. Poslední dobou k nám lidé začali nosit ve velkém džíny.

Chodí si vyprat džíny?
Ano. On je totiž velký rozdíl mezi tím, jak si rifle operete doma v pračce, a jak to dokážou profesionálové v čistírnách. Ty džíny opravdu vypadají jako nové.

Kde se vaše služby nejlépe uplatní? Nejspíše jsou to obchodní centra…
Ano, je to tak. Nejvíce našich provozoven je v obchodních centrech. Je tam největší koncentrace lidí, což my potřebujeme. Máme vyzkoušeno, že nejlepší je umístit čistírnu v blízkosti potravin. Už víme, že jedno procento z nakupujících v potravinách poté přijde k nám. Proto doporučujeme umístit čistírnu blízko pokladen. Musí být stále na očích, aby si lidé na její přítomnost zvykli, musí si naši značku zapamatovat. Pak už je vcelku časté, že od pokladny míří k nám pro vyprané oblečení.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014