Byznys na svatého Valentýna

Na svatého Valentýna Češi nejčastěji nakupují sladkosti, květiny nebo pozvou svého partnera na kulturní akci či večeři.
Úterý
14.02.2012
Obchodníci hlásí vyšší tržby. Přesto svátek zamilovaných není pro české obchodníky tak lukrativní jako například pro jejich americké kolegy.
 

Svatého Valentýna neslaví jen zamilované páry, ale také obchodníci. Daří se především prodejcům spodního prádla, parfémů a alkoholu. Naopak květinářství očekávají nižší tržby než v minulých letech. Podle časopisu Týden muži svým partnerkám květiny sice koupí, ale utratí za ně méně. "V praxi to znamená, že nepřipravujeme již tak často veliké pugety či kytice," říká Martin Hakr z Květinového klubu. Podle něj se na menších prodejích projevuje i fakt, že v době valentýnského svátku vzrostou nákupní ceny růží a veškerých červených květů o 30 až 50 procent.

V prodejnách kosmetiky nebo ve zlatnictvích je výjimečně o dvacet procent více mužů než žen. Obyčejně to bývá naopak. Specifické chutě zákazníků neunikly ani internetovým obchodům a portálům. "Naši zákazníci letos za dárky utrácí více než loni. Z dosavadních prodejů můžeme říct, že hodnota jednoho dárku se v průměru zvýšila přibližně o 30 procent," řekl České televizi ředitel Aukro.cz David Vychytil. Vyšší zájem hlásí i kina. Párů, které na promítání vyráží, je až o třetinu víc než obvykle.

Podle loňského průzkumu agentury Médea Research ale slaví v Česku tento svátek jen čtvrtina dotázaných, a to nejvíce lidé ve věku do 35 let. Naproti tomu Američané mají letos podle průzkumu společnosti National Retail Forum utratit oproti loňskému roku o více než osm procent - 126 dolarů (2350 korun) na osobu tak prý bude nejvyšší za posledních deset let.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017