Dva největší hráči na americkém trhu s rychlým občerstvením rozšiřují své sítě v ČR pomocí franchisingu.
Úterý
10.04.2012
Přes 34 miliard dolarů loni v USA utržil řetězec McDonald’s. Druhý skončil Subway s více než 11 miliardami.
 

McDonald's je stále bezkonkurenčně jedničkou mezi americkými restauracemi, vyplývá ze zprávy společnosti Technomic. Druhý Subway měl obrat podstatně nižší. Třetí skončila kavárenská síť Starbucks. Dominanci McDonald's potvrzuje i součet tržeb dalších dvou fastfoodových řetězců Wendy's a Burger King, který byl polovinou obratu leadera trhu. McDonald's s přehledem poráží nejenom restaurace rychlého občerstvení, ale také všechny ostatní stravovací řetězce.

Studie amerického gastronomického trhu potvrdila, že řetězce prodávající hamburgery mají stále velkou převahu nad ostatními typy provozoven. A nic na tom nemění ani fakt, že Subway se už v roce 2010 stala největší gastronomickou sítí na světě co do počtu poboček. Z pětice firem s nejvyššími tržbami v USA nepůsobí v Česku pouze Wendy's. To se ale může brzy změnit. Už delší dobu se totiž mluví o expanzi dalších amerických řetězců s rychlým občerstvením na tuzemský trh.

Podobně jako v USA i v České republice dominuje fastfoodovému trhu McDonald’s. Ten minulý týden oslavil 20 let na tuzemském trhu s loňskými tržbami ve výši čtyř miliard korun. Z českých řetězců se americkému gigantovi snaží konkurovat například Bageterie Boulevard nebo Paneria. Obě společnosti expandují pomocí franchisingu. Ten pro rozšiřování pobočkové sítě využívá většina gastrořetězců na českém trhu.

Více informací o domácím franchisingovém trhu zájemce nalezne v obsáhlé studii Franchising Report Česká republika 2011, kterou lze objednat zde.


Populární na fóru

Česká značka, skvělá značka

Úvěru zpracováváme zcela zdarma. Všechny podmínky uvedeme jasně a jasně. Platíme za váš účet do 24 hodin. Aplikace telefonicky nebo e-mailem není povinná....

1 komentář(e)
posledni 27.04.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017