Podle informací Fenclové INSIA a Marsh zprostředkovávají ročně pojistné ve výši zhruba 4,5 miliard korun.
pondělí
16.04.2012
Není jednoduché bojovat s nedůvěrou lidí k "pojišťovákům", říká v rozhovoru Petra Fenclová, výkonná ředitelka pojišťovací sítě INSIA.
 

Kolik máte v současnosti vlastních a partnerských provozoven?
Přestože v roce 2011 a v Česku především pokračoval nepříznivý vývoj na pojistném trhu, vykázala naše společnost další rekordní hospodářský rok. V síti nemáme mimo centrálu vlastní pojišťovací kanceláře, naší prioritou je podpora našich partnerů. Celkový počet členů sítě vzrostl na konci roku 2011 na 1 127 a zvýšil se tak o 27 procent proti předchozímu roku, a to v 250 zastoupeních.

Jaké máte v tomto ohledu plány letos?
Naším cílem pro letošní rok je vstup do několika zemí Evropské unie. V Česku a také na Slovensku pak další rozšíření stávající partnerské sítě.

Jaké podmínky musí splnit zájemce o partnerství?
Od nových partnerů očekáváme především profesionální zkušeností v oblasti zprostředkování pojištění, podnikatelský přístup k budování své firmy a plné respektování všech norem a pravidel tohoto oboru. Úspěch naší sítě spočívá ve vytváření prostředí, v němž všichni partneři zůstávají po vstupu svobodní a nezávislí při svém podnikání.

Jsou v České republice lokality, kde například nejste příliš zastoupeni, ale rádi byste?
Máme rozsáhlé zastoupení téměř po celé České republice a svým klientům jsme schopni zajistit celou šíři pojištění od životního pojištění přes pojištění aut, majetku občanů, podnikatelů až po složitá průmyslová rizika či hypotéky. Ještě je ale řada i větších měst, kde dosud vhodné partnery hledáme, třeba Ústí nad Labem, Havířov, Kladno či Opava.

Uplatní se INSIA i na malých městech?
Zcela jistě! A možná i lépe než v anonymním velkoměstě, protože hlavní filozofií našich partnerů je mít se svými klienty dlouhodobý vztah a ten se vždy lépe buduje, pokud se lidé v menším městě vzájemně znají. Naši partneři provozují úspěšné kanceláře i v městech s pěti až šesti tisíci obyvatel.

Jak bojujete s tradiční nedůvěrou lidí k "pojišťovákům"?
Není to jednoduché, protože někteří pojišťovací zprostředkovatelé bohužel pověst našeho oboru dost poškozují. Snažíme se budovat s našimi klienty dlouhodobé vztahy. Kvalita našich služeb se totiž pozná především v okamžiku, kdy se klientovi stane škoda. Pak se jednak přesvědčí, že jsme mu doporučili kvalitní pojištění a hlavně, že stojíme při něm a pomůžeme mu v těžké situaci. Fakt, že letos oslavíme dvacet let působení na trhu, svědčí o tom, že se nám daří takové dlouhodobé vztahy s klienty úspěšně vytvářet.

Loni jste uzavřeli strategické partnerství s firmou Marsh. Co to pro vás znamená?
Cílem společného partnerství je kromě vzájemné spolupráce v České republice a na Slovensku především rozvoj sítě INSIA v dalších zemích Evropy. Letos bychom společně s Marsh chtěli otevřít první provozovny našich partnerů v Polsku, Maďarsku a Itálii.