Kaufland a Lidl vedou

Ve srovnání s léty 2004–2008, kdy docházelo každoročně k fúzím řetězců, jsou poslední tři roky obdobím stability, kdy pouze přibývají nové prodejny.
Pátek
13.04.2012
Přes 350 miliard korun byly v roce 2011 tržby deseti největších obchodních řetězců na českém trhu.
 

Největší obchodní skupinou roku 2011 zůstává Schwarz (zahrnující hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl), následuje Rewe (supermarkety Billa a diskonty Penny Market) a Tesco. První pětku je doplňuje čtvrtý Ahold a Kaufland. Na dalších místech žebříčku se objevují společnosti prodávající široký potravinářský a nepotravinářský sortiment: hypermarkety Globus, velkoobchody Makro Cash & Carry, hypermarkety i menší prodejny skupiny SPAR (Interspar, Spar, Spar Šumava), Geco Tabak, síť hobbymarketů OBI a přední obchodník s nábytkem IKEA. Ta se o desáté místo dělí s velkoobchodní společností Peal (provozující také maloobchodní prodejny Don Pealo). Z těchto obchodníků rozšiřuje svou síť pomocí franchsingu například Tesco a OBI.

Zatímco tržní podíl TOP 10 obchodníků (včetně skupiny Coop, která je největším subjektem v segmentu menších samoobsluh) se v posledních letech nemění a dosahuje zhruba 73 procent, dramaticky se proměňuje chování nakupujících. Spotřebitelská nálada nebyla podle studie společnosti INCOMA GfK a časopisu Zboží&Prodej v posledních pěti letech nikdy horší než na konci roku 2011.

Ani krize roku 2009 nedokázala tak ovlivnit nákupní chování jako souhrnný vliv ekonomického zpomalení, problémů eurozóny, rostoucích cen pohonných hmot a zvyšování DPH v druhé polovině roku 2011. Obavy nakupujících z budoucnosti se potkávají i s dlouhodobými změnami chování – větším důrazem na kvalitu než kvantitu potravin a celkovou racionálností nákupních rozhodnutí. Není divu, že se stále zmenšují nákupní košíky a klesá ochota jezdit na nákupy autem.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017