Vyšlapaná cesta
V Česku nyní funguje 54 prodejen společnosti CCC. Dalších osm až deset chce letos ještě otevřít. Zatímco v Polsku provozuje bezmála 300 vlastních a 50 franchisových poboček, v Česku je vše ve vlastní režii. "Máme již značně rozvinutou prodejní síť, která každoročně generuje vyšší obraty. Naše značka je již etablována a proto její další vývoj chceme mít plně pod přímou kontrolou, tudíž expanze formou franchisingu není aktuální," informuje Roman Puchala, jednatel CCC Boty Czech.
Posílit své postavení na trhu se firma rozhodla i aktuálním výběrem nové mediální tváře pro podzimní a zimní kolekci CCC. Stala se jí jediná česká Miss World – Taťána Kuchařová. Vedle rozšiřování sítě prodejen na českém trhu firma míří na Slovensko, kde byl první obchod otevřený na konci března v bratislavském obchodním centru Danubia.
Firma v mnoha jiných zemích roste pomocí franchisingu. V domovském Polsku ale tento model podnikání nyní příliš nefunguje. "Před šesti lety byl podíl tržeb franchisových a vlastních obchodů padesát na padesát. Nyní je více než 90 procent z vlastních provozoven," říká Piotr Nowjalis, finanční ředitel společnosti NG2, pod kterou CCC spadá. Konec franchisingu v CCC to ale rozhodně neznamená. Firma si totiž uvědomuje, že bez něj by síť prodejen CCC nebyla nikdy tak veliká. Franchising se proto stěhuje do jiných zemí. "Další expanze se připravuji, například v Rusku. Vše je ale ve fázi plánování a tudíž podrobnosti budou známy až během třetího a čtvrtého kvartálu letošního roku," dodává Puchala.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
„Pro zahájení franšízového podnikání je vhodná každá doba," říká Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě pracovních oděvů Ardon.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz