Z hlavního města USA do hlavního města byznysu

Jeden z největších franchisových veletrhů na světě International Franchise Expo (IFE) se koná ve dnech 13. až 15. června v New Yorku. Každý, kdo ve franchisingu něco znamená, by tam měl být, říká jeden z organizátorů James Mastandrea.
pondělí
11.06.2012
O novinkách franchisového veletrhu International Franchise Expo jsme si povídali s jeho ředitelem Jamesem Mastandreou.
 

Proč se veletrh International Franchise Expo přestěhoval do New Yorku? Doposud byl ve Washingtonu.
Pod dvaceti letech strávených v hlavním městě USA byl čas změnit místo. A kam jinam se přesunout než do hlavního města světového byznysu, do New Yorku. Každý rok se díky IFE rozjedou stovky nových malých podniků a vytvoří se tisíce pracovních příležitostí. Není lepší místo pro takovou kumulaci obchodních příležitostí, než je New York.

Kolik vystavovatelů a kolik návštěvníků očekáváte?
Díky přestěhování akce do New Yorku očekáváme větší zájem. Během tří dnů, co veletrh trvá, se na něm představí stovky franchisových společností nabízejících zajímavé podnikatelské koncepty. Očekáváme skutečně tisíce investorů jak z USA, tak z dalších zhruba čtyřiceti zemí světa. Těší nás nebývalý zájem malých firem, které chtějí svůj byznys rozšiřovat za pomoci franchisingu. Je známý fakt, že když se daří malým podnikům, je to známkou uzdravování celého hospodářství.

Jak byste popsal současný stav franchisingu v USA?
Franchising je jedním z nejdůležitějších pilířů americké ekonomiky. Zaměstnává více než 20 milionů lidí a na podporu hospodářství přispívá více než dvěma biliony dolarů. To myslím mluví za vše.

Česká média v posledních měsících mluví o další expanzi amerických franchisových řetězců na český trh. Čím je tak malý trh pro ně atraktivní?
Na světě je mnoho atraktivních států, kde má franchising velkou budoucnost. Ať už jde o země, jako je Indie, Brazílie, Vietnam, nebo státy střední a východní Evropy. Z našich analýz vyplývá, že na českém trhu je místo až pro 300 franchisových konceptů, což je podobné číslo jako v sousedním Rakousku. Tento trh tak nasycený ještě rozhodně není a nové značky mají stále dobrou šanci se na něm úspěšně uchytit.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017