V podnikání jako v ringu

Vitalij Kličko získal titul Ph.D. na univerzitě v Kyjevě ukrajinská strana. Je také zakladatelem Ukrajinská demokratická aliance za reformy ÚDER.
pondělí
28.05.2012
O tom, co spojuje svět sportu a obchodu, hovoří Vitalij Kličko, ukrajinský boxer, současný šampion v těžké váze podle Světové boxerské rady (WBC).
 

Mnoho lidí Vás již vnímá jako podnikatele s mnoha úspěšnými projekty...
Jsou to jen drby, které se o mně nebo o mém bratrovi šíří. Mnoho lidí nás například zve na slavnostní otevření jejich restaurací a nabízejí nám různé druhy partnerství. Je třeba si uvědomit, že já nejsem žádný odborník na gastronomii. Všichni si myslí, že stačí, když je určitý podnik spojený se známou osobností. Tak to ale v byznysu nefunguje. Je mnoho světových celebrit, jejichž restaurace se ukázaly být nerentabilní.

V jakém okamžiku se stal sport pro vás podnikáním?
Když jsem přešel z amatérské na profesionální úroveň. Díky této změně jsem v ringu dokázal vydělat slušné peníze. Je to vlastně moje firma, ve které zaměstnávám manažera a promotéra. V boxu jsem se naučil několik pravidel, které platí i pro podnikání - člověk musí být disciplinovaný, zodpovědný a musí dodržovat své závazky.

Jak se může úspěch ve sportu převést na finanční úspěch?
Záleží na zemi, kde tento sport provozujete. Ne bez důvodu jsou nejlépe placení sportovci v USA, a to například v basketbalu nebo baseballu. Nelze samozřejmě nezmínit lukrativní fotbalové kontrakty ve vyspělých zemích Evropy.

Kdy jste vydělal své první peníze?
Ve svých 15 letech jsem o prázdninách pracoval jako průvodce Kyjevem pro studenty z jiných měst. Za měsíc jsem si vydělal 82 rublů. Ale peníze pro mě tehdy nebyly jedinou motivaci. Získal jsem hodně nových kontaktů a seznámil se s dějinami Kyjeva, a tyto poznatky jsem mohl předávat jiným. Peníze nejsou pro mě hlavní cíl, je to prostě výsledek mé práce. Význam peněz nepřeceňuji ale také nepodceňuji. Možná pro mě nemají až takový význam, protože se nemůžu stěžovat, že by mi chyběly.

Zkrácená verze článku vytištěného v ukrajinském vydání magazínu Vlastní firma FRANCHISING. Celý článek naleznete v čísle květen-červenec 2011.

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017