Na trhu jsme jediní
Otevřeli jste novou franchisovou pobočku? Kde a jak dlouho trvala jednání před podpisem smlouvy?
Šlo o pobočku v Uherském Hradišti. Jednání trvala tři čtvrtě roku. Vzhledem k tomu, že šlo o první franchisovou pobočku nového regionu, bylo třeba nastavit celou řadu parametrů tak, aby byla v souladu s celosvětovými standardy UNIGLOBE a zároveň respektovala lokální specifika trhu.
Jak byste popsal služby, které UNIGLOBE nabízí?
Na první pohled se může zdát, že lze snadno koupit letenku za pár korun z nabídek mnoha společností prostřednictvím desítek portálů inzerujících na internetu. Obdobné je to i s rezervací ubytování v hotelech po celém světě. Otázkou zůstává, jak se v tak široké nabídce vyznat, najít nejvhodnější spojení a především, jak mít stoprocentní garanci toho, že se rezervovaný let či ubytování uskuteční. Na tuto otázku reagují byznys travel agentury, které se zabývají zajišťováním služebních cest podle potřeb dané firmy. Velkou výhodou využívání těchto služeb je snižování nákladů spojených se zajišťováním letenek, ubytování nebo pronájmu aut. Firma se nemusí starat a mít zodpovědnost za to, aby se její pracovník v klidu dostal tam, kam má.
Na českém trhu působíte druhým rokem. Jak byste své působení zde zhodnotil?
Během prvního roku se podařilo oslovit stovky potencionálních franchisantů, nastavit již zmíněné parametry pro rozvoj franchisingu a uzavřít smlouvu s prvním franchisantem. Na trhu jsme jediní, takže možnosti expanze zde jsou.
Původně jste chtěli mít 25 franchisantů. Splníte tento plán?
V České republice plánujeme zhruba 15 franchisantů v horizontu čtyř let. Poté bychom se chtěli soustředit především na růst podílu franchisantů na trhu a koordinaci postupů spolupráce za účelem dosažení maximálního efektu podnikání franchisantů.
Do jakých měst v ČR i na Slovensku se chcete dostat?
Hustota výskytu potenciálních zákazníků v okolí lokace agentury UNIGLOBE je výhodou, nikoli však podmínkou. V rámci systému UNIGLOBE existuje po světě celá řada příkladů, kdy agentura v malém městě lokálního významu je velice úspěšná a obhospodařuje klienty v městech mnohem větších. Využíváme moderních technologií a naše pilotní agentura v Praze má klienty nejen po celé republice, ale i v zahraničí. Z hlediska optimalizace nákladů především v počátcích podnikání je však výhodné, aby se v dosahu budoucí agentury nacházelo město s alespoň padesáti tisíci obyvatel.
Musí mít franchisant zkušenosti z cestovního ruchu?
Nemusí. Od franchisanta očekáváme především zdatnost v oblasti akviziční. Systém UNIGLOBE je především obchodní model, který umožňuje lidem se zájmem o obchod a cestování vybudovat vlastní fungující byznys travel agenturu na základě tisíců obdobných procesů po celém světě. Přínosem se UNIGLOBE stává i pro stávající volnočasové agentury, kanceláře se zájmem o rozšíření portfolia činností i o profesionální řešení zajištění služebních cest. A v neposlední řadě i již fungující samostatné byznys travel agentury mohou ocenit nákup značky, technologií a vyjednávací pozice pro snadnější oslovování nadnárodních klientů.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Mail Boxes Etc. je franšíza pro ty, kteří hledají podnikání s mezinárodním úspěchem. To je případ i Saši Cvetojeviče, master-franšízanta pro jadranský region. Co zájemcům radí?
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partners Market?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?