Fotbalový franchising

Nejpropracovanější systém fanshopu má v ČR Sparta Praha. Fanoušek si může koupit cokoli od dresu přes hrníček, peněženku po dětské dupačky.
Pátek
22.06.2012
EURO 2012 zvýšuje popularitu fotbalových klubů. Například ukrajinský Šachtar Doněck, za který hraje Tomáš Hübschman, chce proto otevřít více fanshopů.
 

Fotbalové Euro 2012 na Ukrajině jen tak neskončí. Tamní populární klub Šachtar Doněck chce totiž využít fotbalové euforie v zemi a více se soustředit na budování fanouškovské základny. Se zájemci o provozování prodejen začne jednat po skončení šampionátu. "Rozvoj franchisové sítě jsme nedávno pozastavili. Nicméně po skončení Eura a před začátkem nové ligové sezóny máme v plánu expandovat právě pomocí franchisantů," uvedl Oleg Sarajev, senior manažer prodej klubu Šachtar Doněck. Ten nyní provozuje sedm prodejen v Doněcku, v Krivoj Rogu nebo Lugansku. Pět obchodů je franchisových. "Investice do vybudování fanshopu Šachtaru Doněck se pohybuje od 80 do 120 tisíc dolarů," doplnil Jiří Böhm, PR Manager poradenské společnosti PROFIT system.

V České republice je tak situace odlišná. Například Sparta Praha podstoupila licenci na výrobu a prodej suvenýrů společnosti FootballMania. "Ta je správcem našeho fanshopu. Za určitý poplatek jí dáváme právo používat náš klubový znak nebo barvy. Pokud by náš partner chtěl otevřít obchody, museli bychom se společně domluvit na pravidlech provozu," vysvětluje mluvčí Sparty Prahy Ondřej Kasík.

I přes současné sportovní neúspěchy má širokou základnu fanoušků Slavia Praha. Podle mluvčí Soňi Nouzákové klub registruje celkem 50 fanouškovských poboček, přes které lze suvenýry nakupovat. Klub k tomu využívá takzvaný mobilní fanshop. "V současné době jsme ve fázi, kdy měníme provozovatele fanshopu Slavie a nový provozovatel má právě tento mobilní fanshop jako jednu z priorit, aby se slávistické zboží dostalo opravdu ke všem zájemcům," dodává Nouzáková.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017