Fotbalový franchising

Nejpropracovanější systém fanshopu má v ČR Sparta Praha. Fanoušek si může koupit cokoli od dresu přes hrníček, peněženku po dětské dupačky.
Pátek
22.06.2012
EURO 2012 zvýšuje popularitu fotbalových klubů. Například ukrajinský Šachtar Doněck, za který hraje Tomáš Hübschman, chce proto otevřít více fanshopů.
 

Fotbalové Euro 2012 na Ukrajině jen tak neskončí. Tamní populární klub Šachtar Doněck chce totiž využít fotbalové euforie v zemi a více se soustředit na budování fanouškovské základny. Se zájemci o provozování prodejen začne jednat po skončení šampionátu. "Rozvoj franchisové sítě jsme nedávno pozastavili. Nicméně po skončení Eura a před začátkem nové ligové sezóny máme v plánu expandovat právě pomocí franchisantů," uvedl Oleg Sarajev, senior manažer prodej klubu Šachtar Doněck. Ten nyní provozuje sedm prodejen v Doněcku, v Krivoj Rogu nebo Lugansku. Pět obchodů je franchisových. "Investice do vybudování fanshopu Šachtaru Doněck se pohybuje od 80 do 120 tisíc dolarů," doplnil Jiří Böhm, PR Manager poradenské společnosti PROFIT system.

V České republice je tak situace odlišná. Například Sparta Praha podstoupila licenci na výrobu a prodej suvenýrů společnosti FootballMania. "Ta je správcem našeho fanshopu. Za určitý poplatek jí dáváme právo používat náš klubový znak nebo barvy. Pokud by náš partner chtěl otevřít obchody, museli bychom se společně domluvit na pravidlech provozu," vysvětluje mluvčí Sparty Prahy Ondřej Kasík.

I přes současné sportovní neúspěchy má širokou základnu fanoušků Slavia Praha. Podle mluvčí Soňi Nouzákové klub registruje celkem 50 fanouškovských poboček, přes které lze suvenýry nakupovat. Klub k tomu využívá takzvaný mobilní fanshop. "V současné době jsme ve fázi, kdy měníme provozovatele fanshopu Slavie a nový provozovatel má právě tento mobilní fanshop jako jednu z priorit, aby se slávistické zboží dostalo opravdu ke všem zájemcům," dodává Nouzáková.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017