Starbucks řadí zpátečku
Přes 330 milionů dolarů činil čistý zisk amerického kavárenského řetězce Starbucks za letošní druhé čtvrtletí. To představuje meziroční nárůst o 19 procent. Globální příjmy z kaváren otevřených alespoň jeden rok vzrostly o 6 procent. Ty byly taženy růstem v Asii a především v Číně, zatímco v oblastech zahrnujících Západní Evropu, Střední východ a Afriku příjmy stagnovaly nebo se snížily.
Sama firma založená v Seattlu ale upozorňuje, že výhled do dalších měsíců nemusí být příliš příznivý. Důvodem je současná "křehkost" hospodářství, která je patrná i v domovském USA. Opačná situace je ve Východní Evropě, kde je za rozvoj sítě odpovědná společnost AmRest. V České republice provozuje Starbucks 14 kaváren. V březnu byla v novém multifunkčním nákupním centru Nová Karolina v Ostravě otevřena první mimopražská pobočka. Zatím poslední kavárna je v provozu od července na I.P. Pavlova v Praze
Horší výhled do dalších měsíců povede k uzavření dosud nespecifikovaného počtu kaváren především v Západní Evropě. To by nebylo poprvé. Například již v roce 2008 zavřel Starbucks 500 poboček v USA, v nichž zaměstnával více než 10 tisíc lidí. Naopak velké plány má v Asii. Jen v Číně chce v příštím roce otevřít 250 kaváren.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...