Makro již nebude známé jen díky velkým nákupům. Již na konci září otevře první večerky nového řetězce Můj obchod.
Čtvrtek
13.09.2012
Obchodní řetězec Makro rozjíždí sít večerek Můj obchod. Na základě franchisové licence je budou provozovat většinou vietnamští majitelé.
 

Do konce září by se měl zelenooranžový nápis Můj obchod rozsvítit na dvaceti pobočkách. Jako první o tom informovalo zářijové vydání magazínu Forbes. Právě vietnamské obchůdky, které ve většině českých měst již nahradily klasické večerky, budou základním stavebním kamenem nového řetězce. V pražských Průhonicích, Stodůlkách nebo středočeských Olbramovicích se už první krámky začínají měnit podle nového konceptu, který by měl konkurovat třeba řetězci Žabka. Ten je také provozován formou franchisingu.

Koncept Můj obchod je koncept takzvaných soft franchis. "Prodejci budou mít stejné uniformy, v obchodě budou stejné košíky, osvětlení, design cenovek či akční nabídky. Jinak si ale ceny může každý obchodník zvolit tak, jak chce,“ řekl Forbesu Vo Van, devětačtyřicetiletý manažer, kterého Makro do Česka přivedlo ze své vietnamské pobočky.

Makro chce svojí novinkou pomoci svým zákazníkům i sobě. „Když se bude dařit jim, bude se dařit i nám. Naše tržby jsou toho důkazem,“ uvedl generální ředitel české pobočky Makra Axel Hluchy. Ten tvrdí, že zisk české dcery je ve skupině Metro Cash & Carry jeden z největších na světě. Výrazně tomu prý přispívají právě v Česku žijící Vietnamci. „V segmentu nezávislých maloobchodníků jsme i v krizi rostli o patnáct procent,“ dodal Hluchy.