Některé pozice jsou ještě volné
ERA letos slaví dvacet let od založení. Je již dostatečně etablovaná na trhu?
ERA má tradičně silnou pozici v Německu, Francii, Španělsku, zemích Beneluxu a Skandinávie. Dynamicky rostoucími trhy jsou země střední a východní Evropy, kam ERA nyní upírá své expanzivní úsilí. Česká republika je toho dokladem. Za zhruba jeden rok fungování zdejší tým partnerů čítá šest lidí, kteří pracují na bezmála dvaceti projektech.
V zahraničí je společnost známější než u nás. Jakým způsobem značku propagujete?
Náš obor činnosti není vhodný na masovou propagaci. Je to o individuálním přístupu k jednotlivým vybraným firmám či sektorům trhu, zájmovým sdružením, jako jsou například obchodní komory. Významně spoléháme na osobní a profesní kontakty našich partnerů, které nejlépe fungují.
Platí stále plán mít letos patnáct franchisantů?
Tento plán je řekněme střednědobý. Velmi záleží na kvalitě potenciálních partnerů a jejich expertním zaměření. Některé klíčové konzultantské odbornosti jako telekomunikace, energie, bankovnictví, přeprava a logistika jsou již v týmu obsazeny, další zatím na „své“ lidi čekají. Jedná se třeba o facility management, pojištění, obalový materiál. Nicméně, pár pozic je vyčleněno také pro zkušené business developery, to znamená takové odborníky, kteří pro kvalitní produkt dokáží nalézt obchodní příležitosti a pak je dále rozvíjet.
Lidé mají stále trochu strach o peníze vzhledem k současné ekonomické situaci země. Jak s touto skepsí bojujete?
Naším obchodním modelem, který funguje plně na principu success fee. Naši klienti nezaplatí nic předem, aniž bychom nepotvrdili naše schopnosti. Jsme odměňováni z nalezených a dosažených úspor, to jest prostřeků, které by daná firma bez nás ani neměla.
O jaké služby mají lidé či firmy největší zájem?
Obsahem naší služby není pouze schopnost vyjednat lepší cenové podmínky v takřka jakékoliv oblasti režijních nákladů. Významné možnosti dodatečných úspor skýtá také samotná organizace procesů a nákupního chování v oblastech, které nesouvisí s hlavním oborem činnosti a klíčovými kompetencemi zodpovědných pracovníků. Pro majitele či ředitele firem je velmi důležité to, že tyto dva aspekty dokážeme sloučit, a to nejenom na teoretické úrovni, ale že se také postaráme o zavedení nových úsporných opatření do praxe a dohlížíme, typicky po dobu dvou let, na to, že jsou tyto nové podmínky dodržovány jak dodavateli, tak samotnými pracovníky dané organizace. Stručně: provedeme audit nákupních procesů a chování, nalezneme potenciál pro úspory, dosáhneme skutečných úspor a garantujeme jejich dlouhodobou udržitelnost.
PŘEČTI ČLÁNKY
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Mail Boxes Etc. je franšíza pro ty, kteří hledají podnikání s mezinárodním úspěchem. To je případ i Saši Cvetojeviče, master-franšízanta pro jadranský region. Co zájemcům radí?
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partners Market?
„Každý rok se nám daří rozšiřovat působení o jeden až dva regiony,“ prozrazuje Jana Škabradová, Operation Manager franšízové sítě TAB Board CZ.
Franšízový projekt OK POINT zvítězil v soutěži Franchisa roku 2022. Své prvenství získal za vysokou kvalitu poskytovaných služeb, ekonomické výsledky a podporu franšízantům.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.