26.10.2012

Pražené zlato

V USA se ročně v McDonald’s vypije kávy za dvě miliardy dolarů. Fast foodový gigant proto uvažuje o vstupu na maloobchodní trh s kávou.

Úspěch projektu McCafé rozhodl o dalším rozšíření podnikatelského impéria McDonald's. Firma tak následovala kroky řetězců Dunkin’ Donuts nebo Tim Hortons a rozhodla se prodávat vlastní balenou kávu. Již 18. září 2012 si u amerického patentového úřadu podala žádost o registraci ochranné známky s názvy, které souvisí s mletou a zrnkovou kávou.

interier McDonalds McCafe

McDonald’s obslouží 62 milionů zákazníků denně, což je více než například počet obyvatel Velké Británie.

Podle serveru BurgerBusiness.com společnost projekt vlastní kávy určené pro maloobchodní trh zatím potvrdit nechce. "Registrujeme si mnoho ochranných známek. To ještě nic neznamená," zněla odpověď tiskového oddělení McDonald's. Na otázku, zda společnost neplánuje v následujících 12 měsících vstoupit na trh s kávou, společnost reagovala vyhýbavě: "Ohledně budoucích plánů nechceme nic potvrzovat ani vyvracet."

V roce 2010 tehdejší prezident a současný výkonný ředitel McDonald’s Don Thompson uvedl, že podíl prodeje kávy vzrostl jen v USA od roku 2004 z dvou procent na více než šest procent. A je pravděpodobné, že tento podíl se zvyšoval i v dalších dvou letech. A to i díky expanzi kaváren McCafé. V roce 2011 utratili milovníci kávy u McDonald's 2,1 miliardy (zhruba 40 miliard korun) z celkových tržeb v hodnotě 34,2 miliardy dolarů (asi 650 miliard korun).

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank