Kvalita před kvantitou

Pondělí
12.11.2012
Hotelový franchising má svá specifika. Musíte stále počítat se zvyšujícími se nároky klientů, říká v Rozhovoru týdne Lucie Žárská, franchise manager EuroAgentur Hotels & Travel.
 

Jaká je historie vašeho franchisového konceptu v ČR?

Klíčem k němu byla naše znalost hotelnictví a cestovního ruchu, která nám umožnila využívat odborné znalosti těmi nejefektivnějšími způsoby. Spojili jsme zkušenosti a odbornost s efektivností a v roce 2005 byla podepsána první franchisová smlouva.

Jak se hotelům pod hlavičkou EuroAgentur v České republice daří? Kolik jich v současné době máte?

Hotelový franchising je velmi specifický. V hotelnictví střídavě stojíte před zvyšujícími se nároky klientů, kontrolou kvality služeb a zboží, vyjednáváte smlouvy, školíte personál, připravujete marketingové strategie, pozorujete, jak se zvyšují ceny komodit, poplatků, provizí, sestavujete reporty, statistiky a přitom jsou tu stálé inovace, optimalizace, zpětné analýzy atd. Provozovat hotel je velká, časově náročná zodpovědnost a my s dosažením cílů a zvládnutím úkolů umíme pomoc. Vlastně je to stejné jako v životě, čím jste starší, tím máte více zkušeností, stáváte se váženějšími a ostatní vědí, co od vás mohou čekat. Časem se rozrostete o další členy rodiny, a pokud spolu držíte a ostatní vidí, že to „klape“, tak se nejen přesvědčí o tom, že pouto sounáležitosti existuje, ale zeptá se vás i na to, jak jste toho dokázali. No, a pokud půjdete na rodinnou výstavu, tak i díky tomu, že je vás víc, dostanete rodinnou slevu na vstupné. Bez nadsázky to v překladu EuroAgentur znamená, že svým franchisovým partnerům poskytneme 22. let zkušeností a kontaktů. Získají možnost oslovit celou naší rozsáhlou individuální a obchodní databázi, on line rezervační systém, silný marketing, dodavatelské slevy, podporu v provozním řízení hotelu, progresivní webovou strategii a další. V současné době provozujeme přes desítku franchisovým hotelů a také restauraci v Praze.

Jaké máte v České republice cíle? Plánujete nějakou další expanzi?

Nemáme předem stanovený počet hotelů, kterého bychom chtěli v blízké době ani dlouhodobě dosáhnout. Nerazíme ani cílené oslovování hoteliérů se zapojením do našeho franchisového konceptu, a přitom není měsíc v roce, kdy bychom se nevěnovali poptávce po spolupráci s námi. Naše silná pozice na trhu, ocenění, vlastní incomingová kancelář a kladné reference, to vše samo ukazuje na to, proč můžeme být jistotou pro ty, kteří chtějí být na trhu silnějšími.

Čím se Vaše hotely liší od své konkurence?

Přijďte se podívat k nim, pak k nám a uvidíte.

Jaké podmínky je třeba splnit, aby se zájemce mohl stát franchisantem Vašeho konceptu?

Podmínek je poměrně dost. Rozhodně nepropůjčíme naši značku každému zájemci a prioritní pro nás je v tomto pohledu kvalita nad kvantitou. Zde, stejně jako v každém jiném podnikání platí, že ti, kteří si jdou upřímně a tvrdou prací za svým cílem, tak mají šanci. Může to být hotel s pěti pokoji stejně jako s padesáti, u vody nebo na horách a v jakémkoliv regionu …

Jak vypadá ideální franchisant pro koncept EuroAgentur?

Uvedu konkrétní příklad. Pokud jste ještě nikdy nepřestali v Třebíči a nepoznali její židovskou čtvrť, tak si to určitě naplánujte a přenocujte v EuroAgentur hotelu Joseph1699. Kouzelné místo, kouzelný hotel a znamenití majitelé, kteří ještě před pár lety hotelový business vůbec neznali a dnes mohou být příkladem pro ostatní. To je ideální franchisant, už i pro to, že ho znáte ode dne, kdy ubytovali prvního hosta. Jmenovat bych, ale mohla i další.

Jakou podporu svým franchisovým partnerům nabízíte?

Myslím, že kdo si rozhovor přečetl, v něm hlavní odpověď našel. Naším cílem je dopomoci majitelům a provozovatelům hotelů k optimálnímu obchodnímu výkonu a jsme schopni nabídnout skutečně různorodé spektrum podpory.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017