02.01.2013

Praha v první desítce

Mezinárodní maloobchodní řetězce láká hlavně Londýn. Praha je však také atraktivní.

Londýn je z pohledu mezinárodních retailových řetězců v rámci 57 klíčových maloobchodních trhů vnímán jako nejatraktivnější lokalita pro jejich rozvoj. Města Paříž, Moskva, Miláno a Madrid se svými rozvinutými maloobchodními trhy umístila v první pětici. Praze pak patří deváté místo. Vyplývá to z nového evropského maloobchodního indexu, který připravila poradenská společnost Jones Lang LaSalle (JLL).

Prague Castle

Evropský maloobchodní index, který je součástí analýzy Destination Europe 2013, sleduje současnou expanzi a působení 250 mezinárodních maloobchodních řetězců.

Podle Jamese Dolphina, vedoucího týmu maloobchodních nemovitostí pro region EMEA ve společnosti JLL, je Londýn pro mnoho maloobchodních řetězců odrazovým můstkem, kde začínají s mezinárodní expanzí. „V poslední době jsme zaznamenali řadu příkladů amerických a čínských maloobchodníků, kteří zvolili právě tuto cestu. A další budou pravděpodobně následovat,“ doplňuje Dolphin.

Vzhledem k omezenému hospodářskému růstu v západní a jižní Evropě se však stále více maloobchodníků paralelně zaměřuje i na Východ. Rozvíjející se trhy totiž nabízí velkou řadu příležitostí k expanzi. Nájemné je zde dle odborníků z JLL obecně nižší než na vyspělých trzích a předpoklady růstu prodejů jednoznačně vyšší.

Důvodem, proč je pro zahraniční obchodníky zajímavým místem pro jejich expanzi také Praha, je podle senior konzultanta maloobchodního oddělení pražské pobočky JLL Filipa Kolmera fakt, že je maloobchodní trh v našem hlavním městě diverzifikovaný, což je v případě zemí střední a východní Evropy spíše výjimkou. „Třebaže českému maloobchodnímu trhu dominují především nákupní centra, v Praze se také úspěšně rozvíjí nákupní ulice typu high street, ke kterým patří především bulvár Na Příkopě a zejména dolní část Václavského náměstí, a dále Pařížská ulice, kde se soustředí luxusní značky,“ dodává Kolmer.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank