Praha v první desítce

Evropský maloobchodní index, který je součástí analýzy Destination Europe 2013, sleduje současnou expanzi a působení 250 mezinárodních maloobchodních řetězců.
Středa
02.01.2013
Mezinárodní maloobchodní řetězce láká hlavně Londýn. Praha je však také atraktivní.
 

Londýn je z pohledu mezinárodních retailových řetězců v rámci 57 klíčových maloobchodních trhů vnímán jako nejatraktivnější lokalita pro jejich rozvoj. Města Paříž, Moskva, Miláno a Madrid se svými rozvinutými maloobchodními trhy umístila v první pětici. Praze pak patří deváté místo. Vyplývá to z nového evropského maloobchodního indexu, který připravila poradenská společnost Jones Lang LaSalle (JLL).

Podle Jamese Dolphina, vedoucího týmu maloobchodních nemovitostí pro region EMEA ve společnosti JLL, je Londýn pro mnoho maloobchodních řetězců odrazovým můstkem, kde začínají s mezinárodní expanzí. „V poslední době jsme zaznamenali řadu příkladů amerických a čínských maloobchodníků, kteří zvolili právě tuto cestu. A další budou pravděpodobně následovat,“ doplňuje Dolphin.

Vzhledem k omezenému hospodářskému růstu v západní a jižní Evropě se však stále více maloobchodníků paralelně zaměřuje i na Východ. Rozvíjející se trhy totiž nabízí velkou řadu příležitostí k expanzi. Nájemné je zde dle odborníků z JLL obecně nižší než na vyspělých trzích a předpoklady růstu prodejů jednoznačně vyšší.

Důvodem, proč je pro zahraniční obchodníky zajímavým místem pro jejich expanzi také Praha, je podle senior konzultanta maloobchodního oddělení pražské pobočky JLL Filipa Kolmera fakt, že je maloobchodní trh v našem hlavním městě diverzifikovaný, což je v případě zemí střední a východní Evropy spíše výjimkou. „Třebaže českému maloobchodnímu trhu dominují především nákupní centra, v Praze se také úspěšně rozvíjí nákupní ulice typu high street, ke kterým patří především bulvár Na Příkopě a zejména dolní část Václavského náměstí, a dále Pařížská ulice, kde se soustředí luxusní značky,“ dodává Kolmer.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017