19.12.2012

Česká pošto, třes se

Do ČR míří polský soukromý poštovní operátor se svými „poštomaty“ easyPack.

Polská skupina Integer.pl začne v České republice s instalací 100 samoobslužných zásilkových strojů. Celkem 30 by jich mělo být v provozu ještě letos. „České republika je rostoucím trhem s velkým potenciálem pro nový typ služby, tedy další zajímavý cíl naší expanze,“ uvedl Rafal Brzoska, generální ředitel skupiny Integer.pl Group. Na domácím polském trhu skupina rozšiřuje svou síť poboček i prostřednictvím franchisingu.

easyPack automat, Slovakia, Kaufland

Momentálně provozuje Integer.pl Group síť více než 600 zásilkových strojů v Polsku, Rusku a na Ukrajině. Jejím cílem je vytvoření sítě 16 000 easyPack terminálů napříč celou Evropou. V nejbližších 3 letech chce v tomto regionu investovat přes 300 milionů eur.

Firma předpokládá, že projekt bude třeba dotovat ještě zhruba tři roky po spuštění služby, než se stane ziskovou. Investice budou kromě instalací samotných poštomatů zaměřeny do integrace s informačním prostředím velkých odesilatelů, jakými jsou nesporně především e-shopy, a dále na propagaci samotné služby mezi potenciálními spotřebiteli.

Poštomat easyPack, který svým vzhledem vzdáleně připomíná úschovnu zavazadel, umožní po 24 hodin denně komukoliv odeslat a přijmout balík. Prvních 30 těchto zařízení by se mělo v ulicích měst objevit již nyní v prosinci. Během následujících měsíců zaplaví Integer.pl český trh celkem 100 poštomatů easyPack rozestavěných v blízkosti obchodů s potravinami a na dalších frekventovaných místech 17 největších českých měst.

Důvodem, proč se Integer.pl Group rozhodla expandovat na tuzemský trh, je předpoklad růstu českého poštovního trhu. V roce 2010 segment expresních služeb B2C v České republice generoval příjmy 110,4 milonu dolarů, což představuje nárůst o 7,5 % oproti předchozímu roku. Domácí segment B2C představoval v roce 2010 celkem 73,8% podíl na celkových výnosech B2C. Složené roční tempo růstu expresního trhu B2C se v rozmezí let 2010 až 2015 očekává ve výši 4,1 %. Jejím tahounem je zejména stále více Čechy preferované on-line nakupování.

Po Slovensku, kde má být do konce tohoto roku instalováno celkem 50 distribučních terminálů, je tak Česká republika zatím poslední destinací expanze skupiny. K dnešnímu dni bylo na slovenském trhu instalováno již 49 samoobslužných zásilkových strojů v obchodech maloobchodních řetězců Kaufland (kde v těchto dnech rovněž probíhá komunikační kampaň), Lidl a Tesco.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank