Do franchisy nestačí jen investovat
Před zhruba deseti lety byla Ivana Novotná regionální ředitelkou východočeského Rádia OK, matkou a manželkou podnikatele. Po nějaké době však děti odrostly a tak se začala pídit po možnostech, jak se realizovat. Po setkání s přítelkyní, která byla franchisantkou společnosti Yves Rocher, se začala zajímat o možnost otevření obchodu s kosmetikou pod touto značkou. A jak se říká, štěstí přeje připraveným, a to Ivana Novotná byla. Zrovna v té době totiž síť Yves Rocher hledala franchisanta pro prodejnu v Hradci Králové. Na nic tedy nečekala a projevila o tento obchod zájem. „Francouzskou kosmetiku Yves Rocher jsem znala a setkání s přítelkyní mne přesvědčilo o tom, že to je ta cesta, kterou bych mohla a chtěla jít. A protože obchody Yves Rocher jsou provozovány jako franchisové, nezbývalo než přihlásit se jako zájemce,“ poznamenává Ivana Novotná.
Učit se, učit se, učit se
Na začátku musela jako zájemce o franchisu absolvovat velmi podrobné školení, na kterém se dozvěděla o tom, jak systém spolupráce vůbec funguje. Následně byla firmou vybrána jako vhodný kandidát a tak nezbývalo než začít. „Místo prodejny bylo předem dané, takže mi odpadly starosti s hledáním prostoru. Jeho majitelem je společnost Yves Rocher, které platím nájem. Firma má totiž i v případě, že by se franchisant rozhodl spolupráci ukončit, o provozování obchodu v dané lokalitě zájem,“ upřesňuje Novotná. Nový obchod, který byl již vybaven nábytkem a dalšími potřebnými věcmi, bylo třeba zazásobovat. „Pro rozjezd prodejny je na začátku třeba počítat s investicí ve výši 1,5 milionu korun na nákup zboží,“ vysvětluje Novotná.
Zaměstnanci – faktor úspěchu
Další důležitou věcí, o kterou se musela Ivana Novotná postarat, byl výběr zaměstnanců. I ti se totiž výrazně podílí na tvorbě konkurenční výhody, která je v této oblasti velmi důležitá. Je třeba dbát na zajímavost nabídky a hlavně servis. I zaměstnanci obchodů prošli rozsáhlým školením, v rámci kterého se naučili vše o produktech značky Yves Rocher a zvláště to, jak je nabízet. „Výrobky Yves Rocher jsou výborné a kvalitní, ale jakmile to neumíte prodat, je to špatně. Zaměstnanci obchodu nemohou být pouze prodavači nebo pokladními, musí být zároveň i těmi, kdo klientovi poradí. I z tohoto důvodu jsem se rozhodla zaměstnat pouze děvčata s kosmetickým vzděláním, aby měly co největší znalosti,“ upřesňuje Novotná s tím, že takto vzdělaní zaměstnanci nejsou podmínkou, nicméně jsou nesporným přínosem pro obchod.
Celý příběh Ivany Novotné najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 01/2012.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Kosmetika s vůní Baltu
Příspěvek byl smazán z důvodu reklamního sdělení. Redakce Franchising.cz
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...