28.02.2013

Jedinečná šance na byznys

Na trh se řítí nový fastfood Broaster Chicken. Hledá výhradního zástupce jak v Česku, tak na Slovensku.

Americký fastfoodový řetězec Broaster Chicken, který je znám pro speciality z kuřecího masa, se rozhodl vtrhnout na český trh. Hledá master-franchisanta, který by značku rozšířil. Broaster Chicken věří, že na trhu fastfoodových řetězců je malá konkurence a stále je zde místo pro další hráče. Exkluzivního zástupce chce najít i na Slovensku.

kuře broaster chicken Foto Broaster Chicken

Broaster Chicken pochází z USA a v Evropě působí v Polsku. Za cíl si dal aktuálně prorazit v Česku a na Slovensku.

„Úkolem výhradního zástupce, tzv. master-franchisanta, bude vybudovat síť restaurací pod značkou Broaster Chicken v rámci České republiky. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence,” vysvětluje náležitosti spolupráce Atilla Sadik, majitel společnosti Etna Distribution, která zastupuje franchisový koncept Broaster Chicken v zemích střední a východní Evropy. Sadik doplňuje, že na českém trhu je potenciál zprovoznit až 150 poboček. Koncept Broaster Chicken je vhodný do malých stánků typu Express i do větších restaurací. Doporučené město pro franchisovou pobočku je s minimálním počtem obyvatel 50 tisíc.

Broaster Chicken pochází ze Spojených států amerických, kde je v provozu přes 10 tisíc restaurací. V roce 2011 společnost zahájila značka expanzi do Evropy, když otevřela první pobočku v Polsku. Na tamním trhu má v současné době celkem 6 provozoven. A český trh má podle firmy potenciál. „Jak vyplývá z Reportu o franchisingu společnosti PROFIT system franchise services, činil v posledních dvou letech podíl gastronomických konceptů na tuzemském franchisovém trhu 16 %,” říká Lenka Nováková, ředitelka odborného portálu Franchising.cz. Na českém franchisovém trhu je právě oblast Gastronomie tou nejpopulárnější.

Jak Nováková dále uvedla, v případě franchisového konceptu Broaster Chicken čeká na výhradního zástupce nemalá počáteční investice. Cena licence pro ČR činí 1,5 milionu eur, přibližné náklady na zřízení jedné provozovny pak 150 tisíc eur. Investice pro pobočku typu Express je 200 tisíc dolarů. Atilla Sadik doplňuje, že i přes velké počáteční investice je vybudování provozoven Broaster Chicken čtyřikrát levnější než u konkurence.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank