Jan Bejdák v rozhovoru poukazuje především na 4 důležité pilíře, na kterých koncept DietFitness úspěšně stojí - Diet, Fitness, Medical a Kontrolní mechanismy.
pondělí
11.03.2013
Majitel konceptu DietFitness Jan Bejdák prozrazuje další plány. Nedávno pronikl se svým cvičením pro ženy i muže na Slovensko.
 

Otevřeli jste rychle po sobě dvě pobočky DietFitness. Jak se jim daří?

Daří se jim naplňovat ekonomický propočet, který jsme si spočítali před tím, než jsme je otevřeli. O pobočku na Moravě jsme měli ze začátku obavu, jestli bude naše propočty naplňovat. Vývoj však předčil naše očekávání a musím říct, že tato pobočka převyšuje náš ekonomický propočet o jeden měsíc. Proto jsme s jejím provozem spokojení.

Plánujete, že byste chtěl tento rok otevřít až 6 poboček. Jak pokračují přípravy?

Tohoto cíle bychom chtěli dosáhnout velmi rádi. Potenciálních zájemců, kteří nás kontaktují, zaznamenáváme relativně dostatek, ale musíme je selektovat. Je to především proto, abychom chránili nejen sebe jako franchisora, ale i potenciální franchisanty, kteří mají zájem o náš koncept DietFitness. Domníváme se totiž, že někteří nejsou dostatečně vyspělí na to, aby dokázali udržet určitý standard našeho konceptu a nemuseli by se přizpůsobit současnému rychlému vývoji konceptu.

Máte už nějakou představu o další expanzi i za hranice?

Postupně pronikáme i na Slovensko. Logicky to vyplývá z toho, že zde bylo kdysi Československo a neexistují zde žádné komunikační bariéry. Nedávno jsme podepsali franchisovou smlouvu s novým partnerem. Pokud vše dobře dopadne, tak bychom měli otevírat 15. dubna. Nicméně i přesto, že se zdá být lehké na Slovensko vstoupit, musíme si dávat velký pozor na to, že mentalita, ač jsme si velmi blízcí, je na Slovensku trošku odlišná. S rozhovorů s franchisory z jiných konceptů, jsem zjistil, že je velmi důležité se expanzi na Slovensko věnovat velmi intenzivně jako kamkoliv jinam. V případně jiných států stojíme raději pevně nohama na zemi. Důležité je pro nás postavit pevný základ v České republice, případně otevřít ještě pár poboček na Slovensku. Ale jak jsem řekl, nejdříve chceme DietFitness stabilizovat zde, abychom se měli od čeho odrazit.

Jak byste zhodnotil odlišnost Vašeho konceptu na trhu cvičení pro ženy?

Já musím říci, že koncept DietFitness je v ČR unikát a to díky hlavním pilířům: Diet, Fitness, Medical a Kontrolním mechanismům, se dle mého drží náš koncept v pořádku a životaschopný. Právě díky pilíři Medical technologii je dosahování cílů našich klientů daleko efektivnější. Tím se lišíme od naší konkurence. Troufám si říci, že můžeme lehce suplovat lékařské informace, které ostatní firmy nejsou schopné svým klientům poskytnout. Posledním pilířem jsou kontrolní mechanismy, aby mohli mít klienti zpětnou vazbu, což pak i nás posune dál.

Mají o franchisu zájem ženy, které u vás cvičí?

Ano, pár zájemkyň jsme zaznamenali. Abych byl konkrétní, je to ve 3 případech, kdy nám klientky napsaly, že jsou v našich pobočkách a rády by si otevřely vlastní franchisu DietFitness. Těší nás to, ale jak jsem uvedl výše, je třeba kvalitně vybírat ty zájemce, kteří jsou schopní posunout DietFitness dál. Aby to nebylo jen nadšení, které později vyprchá. Zatím jsme tedy s takovými zájemci nic neuskutečnili.

Chystáte nějaké novinky pro Vaše klientky?

Headquarter DietFitness neustále sleduje novinky, které se objevují v zahraničí, navštěvuje různé veletrhy, co se týče fitness i medical, a z toho těžíme a samozřejmě zvažujeme, jak vylepšit náš koncept. Důležité je totiž neusnout na vavřínech, a to je důležité nejen pro nás jako franchisora, ale také pro naše franchisanty, kteří by měli jít s dobou a nabízet nejmodernější technologie, které nám trh umožňuje.