Cílem je stovka!
Jak byste zhodnotil franchisový trh na Slovensku?
Franchisový trh na Slovensku vnímám ze dvou úhlů pohledu. V porovnání s vyspělejšími ekonomikami je stále ještě v plenkách. Povědomí o této formě podnikání je u nás relativně nízké a vzhledem ke své velikosti není slovenský trh pro mnohé koncepty prioritou. Na druhé straně tu však vidím potenciál a minimálně poslední dva roky se dynamika rozvoje tohoto způsobu podnikání výrazně zvýšila. Tento trend je možné pozorovat i na dynamice prozvoje samotné Slovenské franchisingové asociace. To vše mne naplňuje optimizmem.
Jaký byl pro Slovenskou asociaci franchisingu loňský rok?
Rok 2012 byl pro Slovenskou franchisingovou asociaci velmi úspěšný. Ať už z hlediska počtu členů, který překročil číslo 30, tak také z pohledu pracovních cílů, které jsme si stanovili. Zvýšili jsme publikační a přednáškovou aktivitu a na podzim jsme ve spolupráci s Agentúrou pro s stredné a malé podnikanie úspěšně zorganizovali „První franchisingovou konferenci“ v Bratislavě.
Kolik členů u Vás působí a máte nějaký plán co do počtu nových členů, které chcete získat?
K dnešnímu dni máme 30 členů, další dva jsou pak ve stádiu posuzování přihlášky. Na Slovensku působí dohromady přibližně 100 domácích a zahraničních franchisových sítí. Netajím se tím, že z dlouhodobého hlediska je toto číslo i naším cílem, kterého chceme v počtu členů dosáhnout.
Jak oslovujete potenciální členy asociace?
Jdeme především cestou osobních kontaktů. A díky zvýšené aktivitě SFA nás čím dál častěji koncepty se zájmem o členství oslovují samy od sebe.
Jak akce na tento rok plánujete?
Budeme pokračovat v tom, co jsme dělali doposud. V dubnu proběhne na valném shromáždění volba nového představenstva SFA, které rozhodne o dalších aktivitách Asociace pro roky 2013 a 2014.
V březnu proběhl v Brně veletrh Franchise Meeting Point. Jak byste jej zhodnotil z hlediska Vaší asociace?
Franchise Meeting Point v Brně splnil naše očekávání. Byla to výborně zorganizovaná akce s množstvím zajímavých odborných přednášek. Zároveň je však vidět, jaký velký neodkrytý potenciál franchising v České republice i na Slovensku nabízí a jaký zatím zůstává nevyužitý.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI