08.04.2013

Manažerský styl se lepší

Na úroveň oblékání se českých manažerů a manažerek jsme se zeptali paní Elišky Haškové Coolidge, která působila 18 let jako zvláštní asistentka pěti amerických prezidentů.

Jak hodnotíte styl oblékání manažerů v České republice? Snese česká kultura oblékání manažerů srovnání se zahraničím?

Ti, kteří si jsou vědomi, jak silně ovlivňuje vzhled, pro ženy a muže, v manažerských pozicích mají určitě velikou výhodu nad těmi, kteří tento fakt ignorují. To je stejné v celém světě. Nerozlišuji v tomto mezi Českou republikou a ostatním světem. Je to zkrátka individuální volba, ale konstatuji, že tam, kde firemní kultura vyžaduje určitý standard v oblékání a chování a kde zaměstnanci na tuto kulturu dbají jako tým a vzájemně se podporují, to určitě má pozitivní vliv na úspěch celé firmy.

Eliška Hašková Coolidge Foto Eliška Hašková Coolidge

Eliška Hašková Coolidge je v současnosti nezávislou konzultantkou v Praze a Washingtonu ve společnosti Coolidge Consulting Services. Ta se specializuje na záležitosti související s poradenstvím v oblasti protokolárních a personálních otázek, imagemaking a public relations.

Existuje něco jako český manažerský styl oblékání? Jakým vývojem si prošel?

Český manažerský styl se ocitl v hlubokém kómatu během 40 let minulého režimu. Češi jsou ale chytří a všímaví a po dvaceti letech zde začíná být nový, příznivý náhled na vhodné oblékání i chování v manažerských pozicích. Chybí nám ještě sebedůvěra a nepomáhá nám snaha přizpůsobit se k nejnovější bláznivé módě. Takovéto výstřelky jsou v celém světě ve vážném zaměstnání opovrhovány.

Na co by manažeři, včetně žen, neměli při oblékání zapomínat?

Neměli by zapomínat na to, že každý pracovní den má svůj vlastní předpis, k tomu, co se hodí a co ne. Pokud máme nějaké významné setkání nebo jsme pozváni na recepci po práci, je vhodné, abychom se na to již večer předem připravili a abychom nepřišli nevhodně, neboli neformálně, oblečeni na večerní akci. Naopak také bychom neměli jít do práce oblečeni jako na večerní akci. Je důležité vědět, co se hodí kdy a kam.

Jaké nejčastější chyby dělají čeští manažeři/manažerky při oblékání?

Často podléhají módním výstřelkům a ženy se často strojí moc nápaditě, vyzývavě a sexy. Tímto vzhledem odpoutávají pozornost od jejich mozku a nabízejí se jako hračka mužským kolegům, namísto jako jejich rovné partnerky.

Lze vůbec u seriózního oblečení experimentovat? Nebo jsou tu nepsaná pravidla, která platí dlouhá léta?

Lehce experimentovat lze, ale s vědomím a znalostí do jaké míry si to může člověk dovolit a do jaké míry to jeho firemní kultura povolí.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank