Manažerský styl se lepší

Eliška Hašková Coolidge je v současnosti nezávislou konzultantkou v Praze a Washingtonu ve společnosti Coolidge Consulting Services. Ta se specializuje na záležitosti související s poradenstvím v oblasti protokolárních a personálních otázek, imagemaking a public relations.
pondělí
08.04.2013
Na úroveň oblékání se českých manažerů a manažerek jsme se zeptali paní Elišky Haškové Coolidge, která působila 18 let jako zvláštní asistentka pěti amerických prezidentů.
 

Jak hodnotíte styl oblékání manažerů v České republice? Snese česká kultura oblékání manažerů srovnání se zahraničím?

Ti, kteří si jsou vědomi, jak silně ovlivňuje vzhled, pro ženy a muže, v manažerských pozicích mají určitě velikou výhodu nad těmi, kteří tento fakt ignorují. To je stejné v celém světě. Nerozlišuji v tomto mezi Českou republikou a ostatním světem. Je to zkrátka individuální volba, ale konstatuji, že tam, kde firemní kultura vyžaduje určitý standard v oblékání a chování a kde zaměstnanci na tuto kulturu dbají jako tým a vzájemně se podporují, to určitě má pozitivní vliv na úspěch celé firmy.

Existuje něco jako český manažerský styl oblékání? Jakým vývojem si prošel?

Český manažerský styl se ocitl v hlubokém kómatu během 40 let minulého režimu. Češi jsou ale chytří a všímaví a po dvaceti letech zde začíná být nový, příznivý náhled na vhodné oblékání i chování v manažerských pozicích. Chybí nám ještě sebedůvěra a nepomáhá nám snaha přizpůsobit se k nejnovější bláznivé módě. Takovéto výstřelky jsou v celém světě ve vážném zaměstnání opovrhovány.

Na co by manažeři, včetně žen, neměli při oblékání zapomínat?

Neměli by zapomínat na to, že každý pracovní den má svůj vlastní předpis, k tomu, co se hodí a co ne. Pokud máme nějaké významné setkání nebo jsme pozváni na recepci po práci, je vhodné, abychom se na to již večer předem připravili a abychom nepřišli nevhodně, neboli neformálně, oblečeni na večerní akci. Naopak také bychom neměli jít do práce oblečeni jako na večerní akci. Je důležité vědět, co se hodí kdy a kam.

Jaké nejčastější chyby dělají čeští manažeři/manažerky při oblékání?

Často podléhají módním výstřelkům a ženy se často strojí moc nápaditě, vyzývavě a sexy. Tímto vzhledem odpoutávají pozornost od jejich mozku a nabízejí se jako hračka mužským kolegům, namísto jako jejich rovné partnerky.

Lze vůbec u seriózního oblečení experimentovat? Nebo jsou tu nepsaná pravidla, která platí dlouhá léta?

Lehce experimentovat lze, ale s vědomím a znalostí do jaké míry si to může člověk dovolit a do jaké míry to jeho firemní kultura povolí.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017