420 tipů z Paříže

V rámci doprovodného programu byl dán prostor zástupcům několika zemí, aby franchisorům představili důvody, proč expandovat právě na tamní trhy. Letos se tak prezentovaly země jako Polsko, Německo, Rusko, Maroko nebo Filipíny.
Úterý
26.03.2013
Paříž hostí v těchto dnech největší evropskou franchisovou akci. Představuje trendy a nápady z celého světa.
 

Pařížské výstaviště Porte de Versaille je momentálně cílem zájemců o podnikání pod známou značkou z celého světa. Právě zde se totiž koná již 32. ročník mezinárodního veletrhu Franchise EXPO Paris, na kterém se představují značky z celého světa. Zájemci z řad návštěvníků se zde mohou seznámit s přibližně 420 koncepty rozvíjejícími se prostřednictvím franchisingu či partnerské spolupráce.

Největší zastoupení mezi vystavovateli mají gastronomické koncepty. „Jejich podíl na celkovém počtu vystavovatelů činí 17 %. Na každém kroku tak potkáte fastfoodové nebo kavárenské koncepty. Velkému zájmu se pak těší několik značek zabývajících se sushi či výrobou a prodejem zmrzlni,“ informuje přímo z Paříže Barbora Štanglová, šéfredaktorka magazínu Vlastní firma FRANCHISING. Za všechny můžeme jmenovat značky jako KFC, Brioche Dorée, Subway nebo PLANET SUSHI.

Největšími trendy, které lze v letošním roce na veletrhu vysledovat je poměrně vysoký počet konceptů zabývajících se péčí o seniory nebo o dlouhodobě nemocné. Mezi takové patří značky ADHAP Services, Les Menus Services, ZEN Senior Services aj.

Ani český trh však nezůstává stranou pozornosti. „Zájem o něj projevily například sítě obchodů s obuví Finsbury nebo Skechers, nebo francouzská módní značka Sud Express,” doplňuje Barbora Štanglová. Řada firem se pak zajímá o expanzi do zemí Evropské unie i do dalších evropských destinací mimo ni.

Organizátoři očekávají v letošním roce účast srovnatelnou s loňským ročníkem, kdy veletrh navštívilo přes 32 tisíc lidí, z nichž 18 % tvořili zájemci o franchisové podnikání ze zahraničí. Ani vystavovatelé nepochází jen z Francie, mimo španělských konceptů se mohou zájemci seznámit i se systémy pocházejícími například z Itálie, Nizozemí, USA nebo Kanady. Včetně bank, právníků nebo poradců pak celkový počet vystavovatelů činí 460.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017