Pošťák COOP
Síť družstevních prodejen COOP v loňském roce zaznamenala tržby přes 26 miliard korun, což je o 1 % více než v roce 2011. I přes nepříznivé podmínky se skupině podařilo udržet si růst především díky zvyšujícímu se trendu denních nákupů a také velkou rozmanitostí tzv. služeb s přidanou hodnotou. Ty chce COOP nadále rozšiřovat. Jednou ze služeb je nabídka poštovních míst, u kterých COOP spolupracuje na bázi franchisingu s Českou poštou.
Pokud se Česká pošta rozhodne zrušit ztrátovou pobočku, je povinna na základě dohody se Spolkem pro obnovu venkova i Svazem měst a obcí nabídnout možnost jejího provozu obci. Jestliže ani obec nemá zájem, pak může služby nabízet COOP. Na bázi franchisingu provozuje skupina zhruba 70 pošt s různou nabídkou služeb. A na nedostatek zájmu si společnost nemůže stěžovat. „Nedávno jsem požádal generálního ředitele pošty Petra Zatloukala o vyhodnocení projektu s tím, že bychom chtěli tuto spolupráci nadále rozvíjet,“ říká generální ředitel COOP Zdeněk Juračka.
Boj proti vládě
Skupina však působí nejen jako franchisant, ale také jako franchisor. Zatím na zkoušku provozuje kolem 20 obchodních míst. Jak říká Juračka, vyčleňování jednotlivých družstev do samostatných jednotek koresponduje s dlouhodobou kritikou vlády, která nebojuje proti daňovým únikům u malých obchodníků. „Nejenže se díky tomu sníží odvody jednotlivých franchis vůči státu, ale řetězec ušetří také na povinných odvodech za zaměstnance, ze kterých se v případě pronájmu prodejny stanou osoby samostatně výdělečně činné. Tento systém se tak vyplatí oběma stranám,“ doplňuje Juračka. Dalším důvodem, proč si COOP vybral formu franchisingu, je snaha udržet některé neziskové prodejny v chodu.
Jen prodávat potraviny a provoz pošty síti nestačí. Sází na další služby mimo svou působnost. Aktuálně nabízí základní služby na pokladně jako cashback, dobití telefonu či zaplacení složenky. A k nim budou přibývat další. V tuto chvíli například probíhá testovací projekt COOP Energy, který nabízí prodej elektřiny a plynu. Po vyhodnocení by měla být služba nabídnuta ve všech regionech. Síť dále jedná se společností Sazka o zřízení sázkových terminálů. Podle Juračky by jednání se Sazkou měla být uzavřena do dvou měsíců. Mimo jiné chce COOP zavést věrnostní programy, u kterých plánuje zákazníkům nabízet slevy a bonusy u svých partnerů.
PŘEČTI ČLÁNKY
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI