V současné době provozuje společnost Tesco Franchise Store 143 prodejen Žabka. Přes 70 % jich je v Praze.
Úterý
23.04.2013
Obchody Žabka plánují další rozvoj pomocí franchisy. Loni zaznamenaly obrat přes 1 mld. korun.
 

Obrat obchodů Žabka, kterou už dva roky provozuje na bázi franchisingu firma Tesco Franchise Store, za rok 2012 dosáhl 1,3 miliardy korun. Otevřela celkem 40 prodejen a v současnosti provozuje 143 prodejních míst po celé ČR. V expanzivní politice chce nadále pokračovat a plánuje posílit i na poli franchisingu. Zde se hodlá stát pro potenciální franchisanty vyhledávaným partnerem.

Prodejny Žabka se z drtivé většiny nachází v Praze, konkrétně zde lze nalézt 70 % z celkových 143 poboček. S dalšími obchody této značky se pak můžeme setkat i ve Středočeském, Plzeňském, Ústeckém, Jihočeském, Karlovarském kraji a na Vysočině. I letos plánuje pokračovat v intenzivním rozvoji. „Naší dlouhodobou strategií je, aby obchody Žabka měly zastoupení minimálně v každém významném městě, nicméně nezapomínáme ani na menší aglomerace,“ říká Ondřej Martinovský, obchodní ředitel společnosti Tesco Franchise Store.

Lidé obchody Žabka znají a jejich provozovatel Tesco Franchise Store zaznamenává jejich zvýšený zájem o otevření vlastní prodejny. Ne všichni však mohou licenci získat, proto si své potenciální zájemce pečlivě vybírá. Největší problém u franchisantů je podle Veroniky Hájkové, bussiness development manažerky společnosti, především v nalezení vhodných zaměstnanců, na které se franchisant může spolehnout.