Provozovny Leonidas můžeme nalézt v Praze, Ostravě, Českých Budějovicích a Bratislavě.
Pátek
26.04.2013
Leonidas se loni zaměřil především na přímé prodeje. Rozvíjet se chystá letos.
 

Expanze v Praze a Bratislavě, kterou plánovala společnost Pralinky s franchisovým konceptem Leonidas, se loni neuskutečnila. Stalo se tak z důvodu vysokých finančních požadavků obchodních center, kdy by se provoz obchodu nevyplatil. Další pobočka ztroskotala na nedostatečném finančním kapitálu obchodního partnera. Firma se ale nevzdává a pracuje na dalším rozvoji.

I přes neúspěch v rozšíření dalších poboček se společnosti dařilo. Soustředila se na přímé prodeje v již zaběhnutých obchodech, především na zkvalitnění služeb pro stálé zákazníky a objemnější zakázky. Ve svých 11 obchodech Leonidas spustila e-shop. Letos se chtějí Pralinky zaměřit na rozvoj ve městech od 100 tisíc obyvatel, ve kterých je dostatečná kupní síla a obchodní infrastruktura. „Dle našich dosavadních zkušeností se nevyplatí provozovat prodejnu v menších městech. Z tohoto důvodu jsou v centru našeho zájmu momentálně Praha, Ostrava, Brno, Plzeň a České Budějovice,“ doplňuje majitel master-franchisové licence pro ČR a SR Martin Jiroušek.

Trh s čokoládou je dle Martina Jirouška v celosvětovém měřítku poměrně novým. U nás a na Slovensku se teprve vyvíjí, jak na straně poptávky, tak nabídky. I díky tomu zaznamenává společnost vysoký zájem o franchisovou licenci Leonidas, ale ke skutečné realizaci plánů a navázání spolupráce dojde jen v malém počtu případů. Zájemci totiž přecení své možnosti. „Nejlepšími a nejstabilnějšími partnery jsou lidé z oboru, kteří již mají zkušenost s prodejem a náročností potravinářského provozu,“ přibližuje Martin Jiroušek. Nový trh podporuje konkurenci a na trhu tak vznikají nové značky a obchody a zákazníci se v nich ztrácejí. Trh se tak musí u nás ještě stabilizovat jako je tomu u zemí jako Belgie, Švýcarsko či Francie.