Sladký byznys
Expanze v Praze a Bratislavě, kterou plánovala společnost Pralinky s franchisovým konceptem Leonidas, se loni neuskutečnila. Stalo se tak z důvodu vysokých finančních požadavků obchodních center, kdy by se provoz obchodu nevyplatil. Další pobočka ztroskotala na nedostatečném finančním kapitálu obchodního partnera. Firma se ale nevzdává a pracuje na dalším rozvoji.
I přes neúspěch v rozšíření dalších poboček se společnosti dařilo. Soustředila se na přímé prodeje v již zaběhnutých obchodech, především na zkvalitnění služeb pro stálé zákazníky a objemnější zakázky. Ve svých 11 obchodech Leonidas spustila e-shop. Letos se chtějí Pralinky zaměřit na rozvoj ve městech od 100 tisíc obyvatel, ve kterých je dostatečná kupní síla a obchodní infrastruktura. „Dle našich dosavadních zkušeností se nevyplatí provozovat prodejnu v menších městech. Z tohoto důvodu jsou v centru našeho zájmu momentálně Praha, Ostrava, Brno, Plzeň a České Budějovice,“ doplňuje majitel master-franchisové licence pro ČR a SR Martin Jiroušek.
Trh s čokoládou je dle Martina Jirouška v celosvětovém měřítku poměrně novým. U nás a na Slovensku se teprve vyvíjí, jak na straně poptávky, tak nabídky. I díky tomu zaznamenává společnost vysoký zájem o franchisovou licenci Leonidas, ale ke skutečné realizaci plánů a navázání spolupráce dojde jen v malém počtu případů. Zájemci totiž přecení své možnosti. „Nejlepšími a nejstabilnějšími partnery jsou lidé z oboru, kteří již mají zkušenost s prodejem a náročností potravinářského provozu,“ přibližuje Martin Jiroušek. Nový trh podporuje konkurenci a na trhu tak vznikají nové značky a obchody a zákazníci se v nich ztrácejí. Trh se tak musí u nás ještě stabilizovat jako je tomu u zemí jako Belgie, Švýcarsko či Francie.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!