Prvním neúspěchem nic nekončí

Firma Atelier Technik je soukromá ryze česká společnost založená v roce 1991 ve Dvoře Králové nad Labem jako konstrukční kancelář. Ta byla postupem času přetransformována na společnost zabývající se vývojem a výrobou jednoúčelových strojů a zařízení, montážních automatů a poloautomatů.
Středa
15.05.2013
Co je třeba pro úspěšné působení firmy v zahraničí prozradil Petr Janovský, jednatel společnosti Atelier Technik, která uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit.
 

V loňském roce Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Tohoto ocenění si velice vážíme a jsme na něj pyšní. Pro naši společnost to je především prestižní záležitost a důkaz toho, že naši práci děláme dobře a hlavně efektivně.

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Podle mého názoru je nejdůležitější znalost obchodního prostředí cílové destinace a pak už jenom vytrvat a nenechat se odradit případným prvním neúspěchem.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

My při vývozu našich strojů vždy známe konečného uživatele a proto v našem případě je důležité osobní jednání se zákazníkem, umění naslouchat jeho požadavkům a přizpůsobit se jeho obchodní mentalitě. Jenom tak jsme schopni předejít případným nedorozuměním.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

Jak jsem již zmínil, co se týče konečného zákazníka, vše se snažíme řešit osobním jednáním. Zatím máme tu zkušenost, že v mnoha případech je jedna hodina u jednacího stolu více, než stovky e-mailů. Co se týče samotného vývozu, tím myslím financování, přeprava atd., je nejdůležitější spolupracovat a spoléhat se pouze na profesionály.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

V současné době je pro nás nejdůležitější Asie, protože ta není zasažena ekonomickou krizí v takové míře jako Evropa a proto hledáme své zákazníky hlavně tam.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017