Prvním neúspěchem nic nekončí

Firma Atelier Technik je soukromá ryze česká společnost založená v roce 1991 ve Dvoře Králové nad Labem jako konstrukční kancelář. Ta byla postupem času přetransformována na společnost zabývající se vývojem a výrobou jednoúčelových strojů a zařízení, montážních automatů a poloautomatů.
Středa
15.05.2013
Co je třeba pro úspěšné působení firmy v zahraničí prozradil Petr Janovský, jednatel společnosti Atelier Technik, která uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit.
 

V loňském roce Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Tohoto ocenění si velice vážíme a jsme na něj pyšní. Pro naši společnost to je především prestižní záležitost a důkaz toho, že naši práci děláme dobře a hlavně efektivně.

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Podle mého názoru je nejdůležitější znalost obchodního prostředí cílové destinace a pak už jenom vytrvat a nenechat se odradit případným prvním neúspěchem.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

My při vývozu našich strojů vždy známe konečného uživatele a proto v našem případě je důležité osobní jednání se zákazníkem, umění naslouchat jeho požadavkům a přizpůsobit se jeho obchodní mentalitě. Jenom tak jsme schopni předejít případným nedorozuměním.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

Jak jsem již zmínil, co se týče konečného zákazníka, vše se snažíme řešit osobním jednáním. Zatím máme tu zkušenost, že v mnoha případech je jedna hodina u jednacího stolu více, než stovky e-mailů. Co se týče samotného vývozu, tím myslím financování, přeprava atd., je nejdůležitější spolupracovat a spoléhat se pouze na profesionály.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

V současné době je pro nás nejdůležitější Asie, protože ta není zasažena ekonomickou krizí v takové míře jako Evropa a proto hledáme své zákazníky hlavně tam.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017