Jedeme v tom společně

Prvního světového koncilu franchisingu se účastnilo 20 zástupců, například z Nového Zélandu, Malajsie, Francie, Chorvatska, Brazílie, Řecka, Egypta či Austrálie.
Úterý
14.05.2013
První zasedání světového koncilu franchisingu se konalo 15. až 18. dubna v Bejrútu. Byla přijata deklarace na jeho rozvoj.
 

Ve dnech 15. až 18. dubna se v libanonském Bejrútu konal první ročník Světového koncilu franchisingu (World Franchise Council). Hostitelem této významné události se stala Libanonská asociace franchisingu, která společně s ní v tu dobu pořádala národní výstavu franchisingu BIFEX. Koncilu se účastnilo 20 zástupců franchisových asociací z různých koutů světa. Příští setkání je naplánováno na měsíc září a hostitelem se stane Malajská asociace franchisingu.

Všichni zástupci franchisových asociací přijali tzv. Bejrútskou deklaraci franchisingu (Beirut Franchise Decalaration). Ta reprezentuje vize účastníků, které zohledňují důležitost franchisingu a jeho význam v podnikatelské oblasti. Zástupci se shodli na faktu, že franchising snižuje míru selhání začínajících podnikatelů, protože franchisanti podnikají pod zavedeným a úspěšným byznysem. Tato forma podnikání se stala významným nástrojem pro rozvoj malých a středních firem, ale také jednotlivých živnostníků. Na druhou stranu franchising ukázal atraktivní způsob, jak nalákat nové subjekty na trh.

Lék na nezaměstnanost

Deklarace též uznává, že obchodní model na bázi franchisingu s sebou nese vznik pracovních míst, což vede ke snižování míry nezaměstnanosti. Mimo jiné franchisor dále přenáší své know-how, zkušenosti či technologii franchisantům, a to nejen uvnitř země, ale také napříč ostatními státy, což podporuje širší společenský význam franchisingu. Franchising tak pomáhá k rozvoji nejen velkých měst, ale zejména těch menších, kde je potřeba rozkvětu veliká. Shromáždění nevedlo jednání jen o významu franchisového podnikání, ale zadala si i cíle, které hodlá postupně naplňovat.

Zástupci zúčastněných asociací se zavázali k otevření vzájemné spolupráce a volnému předávání informací a znalostí. Asociace budou také usilovat o zdůraznění vlivu na místní orgány a instituce jako banky, poradenské firmy či univerzity, aby investovaly do rozvoje a propagace franchisingu. To zahrnuje například zavedení daňových úlev pro zakládání podniků či schvalování bankovních záruk, ale také speciální kurzy na školách, které by vzdělávaly studenty pro práci ve franchisingovém sektoru.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017