Pro kvalitu se nespěchá
Co Vás přimělo k tomu se rozšiřovat pomocí partnerů?
V České republice navazujeme na osvědčený model exkluzivního partnerství, který byl zaváděn panem Karlem Leitzgenem (zakladatelem Schmidt) již od 80. let. Na evropském trhu to byla tehdy jediná správná cesta jak zajistit růst prémiové značky orientované především na spokojeného zákazníka. Spokojennost zákazníka u kuchyní středního segmentu totiž záleží z velké části na kvalitním servisu, který se nejlépe realizuje přes partnery s výsadním postavením v dané oblasti. Obchodníci totiž nejsou vystaveni konkurenci ze strany vlastní značky a osvědčený management studia jim poskytuje ekonomickou jistotu. To je prostředí, ve kterém dostává zákazník maximální péči.
Jak se dařilo Vaší společnosti minulý rok? Co se Vám podařilo?
Minulý rok se nám podařil velký skok v obratech. Je až neuvěřitelné jak přesné byly výhledy obratů, které nám zpracovali na naší centrále ve Francii. Ukázalo se, že český a slovenský zákazník je velmi náročný a dokáže ocenit kvalitu, která na trhu dlouho chyběla. Schmidt přichází s lepšími kuchyněmi hned v 10 parametrech. Myslím, že v roce 2012 se nám především podařilo tento fakt zákazníkům říci a oni na to reagovali zvýšenou poptávkou.
Máte zatím 4 pobočky. Kolik byste jich chtěli letos otevřít a kde nejlépe?
S otevíráním poboček nespěcháme. Lépe získat jednoho dobrého partnera než několik průměrných. Parametry pro výběr projektů na spolupráci jsou velmi přísné a dost často se stane, že kandidát neprojde. To nám ale nevadí, s kandidátem se nerozloučíme navždy, vedeme ho v patrnosti a čekáme, zdali se mu podaří odstranit nedostatky. Samozřejmě bychom potřebovali otevřít další velké konceptové studio v Praze, zde by se měl počet partnerů zastavit na třech či čtyřech. V jednání je zde několik subjektů. Problémem je, že výše nájmu obchodních prostor v Praze je stále přemrštěná a zvláště u prodeje nábytku neodpovídá výnosovému potenciálu dané lokality. Dále hledáme partnery v krajských městech, nebo ve městech, která jsou srovnatelná s krajskými městy svojí kupní silou.
Jaké partnery hledáte? Co by měli splňovat?
Když pominu potřebné finanční zázemí, je pro nás nejdůležitější, aby měl partner silnou motivaci vést prosperující podnik. Měl by mít schopnost řídit pracovní tým. Nepožadujeme žádnou praxi v oboru kuchyní ani nábytku.
Jak byste zhodnotil konkurenci na trhu prodeje kuchyní?
Nespornou výhodou trhu kuchyní je fakt, že vedle sebe můžou existovat desítky značek kuchyní a zákazník si může vybrat tu pravou podle mnoha různých vlastností a parametrů. Je na každém výrobci, aby si našel tu vlastní cestu ke svému zákazníkovi, a to není, jako v každém podnikání, jednoduché. My u Schmidta už recept máme, stačí ho jen dobře aplikovat a přinese výsledky.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář