13.06.2013

Důraz na efektivnost

Firma Viscofan se loni umístila celorepublikově na druhém místě v ocenění Štiky českého byznysu. Její ředitel Miloslav Kamiš podotýká, že český trh se mění a firma je na to připravena reagovat.

Jak byste popsal firmu Viscofan?

Viscofan Group, španělská potravinářská skupina zabývající se výrobou obalů pro masný průmysl (párky, salámy, apod.), podniká v České republice již od roku 1995 a českobudějovické závody Gamex CB a Viscofan CZ jsou významnou součástí skupiny zajištující aktivity výroby, distribuce, plánování a výzkumu a vývoje. Zároveň také poskytují odbornou a profesní podporu ostatním závodům skupiny. V českobudějovických závodech pracuje 650 zaměstnanců a v loňském roce firmy dosáhly obratu přes 4,6 miliard korun. Věřím, že naše společnost má v sobě obrovský potenciál a v příštích letech budeme naše postavení na českém i světovém trhu ještě více upevňovat.

viscofan kamis Foto Viscofan

Skupina Viscofan Group hodlá v následujících 5 let investovat do rozvoje českého závodu v Českých Budějovicích více než 400 milionů korun.

Jak se dařilo loni Vaší společnosti Viscofan?

Společnost Viscofan CZ dosáhla v roce 2012 před započtením úroků, daní, amortizace a odpisů (EBITDA) zisku 865 mil. Kč, což je historicky nejlepší výsledek českých operací ve Viscofan Group a současně meziroční nárůst o 55%. V roce 2012 navíc českobudějovická společnost Viscofan CZ investovala více než 90 milionů korun do rozvoje svých aktivit. Na dobrém výsledku se podílela zejména strategie neustálého zvyšování efektivity výrobních procesů, stabilní a rostoucí export do více než 130 zemí celého světa a dobrá kondice segmentu potravinářství, ve kterém španělská společnost Viscofan Group podniká. I proto, v návaznosti na velmi dobré výsledky české divize Viscofan Group, hodlá skupina v následujících 5 letech investovat do rozvoje aktivit v Českých Budějovicích více než 400 milionů Kč.

Jakou máte strategii pro letošní rok?

Ne každá změna musí být zákonitě přínosem. Proto se naše strategie pro příští období nemění. České prostředí již není a ani nemůže být konkurenceschopné jako tzv. „Low cost teritorium“. Proto je nutné budovat silné a stabilní procesy s vysokou přidanou hodnotou (interně to nazývám centre of excellence), což v našem chápání znamená přechod na úplně jiné nastavení procesů a vnímání smyslu firmy. Soustřeďujeme se na neustálé zvyšování efektivity všech našich činností a vývoj, inovace a nové přístupy tak, aby Viscofan CZ obstál v celosvětové konkurenci.

Plánujete nějaké zásadní novinky v oblasti výroby střívek?

Náš segment je poměrně konzervativní a výrazné změny neočekávám ani v dalším období. Neustále nabízíme nové výrobky, které poskytnou lepší funkčnost u našich zákazníků a soustředíme se na zlepšování našich interních procesů, ať už výrobní nebo ostatních.

Jak byste popsal konkurenci na potravinářském trhu, na kterém Vaše společnost působí?

Viscofan Group je silný výrobce, který pokrývá 27 % světového trhu. Skupina před nedávnem vytvořila novou strategii pro další období, která se nazývá: “BE MORE“ a naším cílem je být absolutní světový leader a benchmark v našem segmentu jak pro naše zákazníky, tak i pro naši konkurenci. Úkolem českých operací Viscofan Group je naplnit nejvyšší očekávání, které se od leadra businessu v celosvětovém srovnání očekávají.

Co pro Vás znamená ocenění v soutěži Štiky českého byznysu?

Toto ocenění nás samozřejmě velmi těší a vnímáme jej jako nezávislé vyhodnocení naší práce a výsledků ve velké konkurenci výborných firem. Rybáři se shodují v tom, že štika je dravá, čilá a velmi chytrá ryba a já věřím, že přesně takový je i Viscofan. A ocenění nás jen utvrzuje v tom, že cesta, na níž se firma společně se svými zaměstnanci vydala, je správná.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank