Novou franchisovou pobočku otevřela společnost Husky před měsícem v Českých Budějovicích. Aktuálně vyjednává o franchisové prodejně v Brně.
Čtvrtek
27.06.2013
Husky otevřel franchisový obchod v Českých Budějovicích. Vyjednává o místě v Brně.
 

Síť se sportovním oblečením Husky pokračuje v dynamickém rozvoji. Před měsícem otevřela další franchisovou pobočku v Českých Budějovicích. Na severu republiky, konkrétně v Lounech, se bude franchisový obchod stěhovat do větších prostorů a lukrativnějšího místa, aby byl blíže zákazníkům a mohl nabízet širší sortiment zboží.

Husky chce nadále svůj rozvoj podpořit i pomocí franchisové spolupráce. Najít však vhodného franchisanta je velmi složité. „Zájem o franchisovou licenci Husky v současné době stagnuje. Zájemci si především neuvědomují, co obnáší vedení obchodu. Představují si, že vlastnit obchod je podobné jako provozovat určitou službu, ale tak to bohužel nefunguje. U obchodu musí člověk více plánovat a kalkulovat,“ říká manažer obchodní sítě Husky Milan Ponrt s tím, že dalším problémem pro podnikatele je i vysoká počáteční investice, která činí přibližně 700 tisíc.

Franchisy mohou být všude

Po otevření pobočky v Českých Budějovicích by společnost letos ještě ráda otevřela alespoň jednu prodejnu. K otevření se blíží obchod v Brně, kde Husky aktuálně s franchisovým partnerem jedná o podmínkách. „V případě otevírání franchisových prodejen, není pro nás důležité místo. Pokud je schopný franchisant, obchod může otevřít v kterémkoliv okresním městě,“ doplňuje Milan Ponrt.

Na českém trhu se sportovním oblečením je podle Milana Ponrta velká konkurence. Ve srovnání s Evropou má ČR největší síť sportovních řetězců. Pro nové řetězcové hráče se zde tak už nenachází příliš místa. Úspěch v budoucnu mohou mít především specializované obchody, které se zabývají konkrétním sportovním odvětvím, než multi-brandové obchody. Proto se řetězec Husky rozvíjí i v zahraničí, kde se mu podařilo uspět. Zaznamenává větší export, především v sortimentu batohů, spacích pytlů a stanů. Cizinci se naučili na české zboží slyšet, neboť i Češi dokáží konkurovat s atraktivním designem, kvalitním zpracováním či technickými vychytávkami.