Několik poboček Envy bylo zavřeno z důvodu jejich špatné profitability a rentability. Letos by chtěla firma Ponature otevřít 5 až 6 nových.
Pondělí
08.07.2013
Značku Envy převzal nový master-franchisant, firma Ponature. Manažer franchisové sítě Envy Roman Cahel v rozhovoru prozradil změny, které se udály po převzetí, a jaké cíle si společnost zadala.
 

Značka Envy získala nového majitele, společnost Ponature. Přiblížil byste podrobnosti této změny?

Značka Envy si v posledních letech získala pevné postavení na českém i zahraničním trhu v oblasti prodeje sportovního oblečení. Pro další expanzi značky bylo potřeba získat další finance. Do celého konceptu vstoupil silný investor, který trval na převedení společnosti pod nového master-franchisanta, což je společnost Ponature.

Co od nového majitele očekáváte?

Jak jsem již zmínil, nutnost investic je velmi důležitá. Chceme mít dostatek kvalitního a atraktivního zboží, které bude k dispozici pro uvedení na trh v pravý čas. Současně v rámci marketingu připravujeme kampaně pro zviditelnění značky. Cílem je se co nejvíce přiblížit potřebám trhu a poskytnout našim zákazníkům lukrativní sortiment za férovou cenu.

Došlo také k rozhodnutí zavřít některé pobočky. Proč?

Rozhodnutí o zavírání některých prodejen souvisí právě s tím, že nová společnost se rozhodla jít cestou profitability a rentability. Z toho důvodu chceme vybírat pouze taková prodejní místa, která nám toto zaručí. Dáváme tak prostor partnerům, kteří mají velký potenciál do budoucna. Chceme, aby prodejny našich partnerů byly na těch nejlukrativnějších místech a staly se výstavní skříní značky Envy. Myslím, že je to krok, který nám ještě více pomůže k upevnění naší pozice na trhu. Úspora financí, které byly utráceny v rámci nevýdělečných prodejen, nám pomůže k investování do ziskových aktivit.

Jaké plány jste si se značkou Envy zadali do blízké budoucnosti?

Hlavním cílem je stabilizovat naši prodejní síť, udržet si přední postavení v rámci segmentu a přinášet našim zákazníkům žádaný sortiment. Věříme, že se nám to podaří a v blízké budoucnosti bychom rádi expandovali nejen v ČR, ale i v zahraničí. Co se týká letošního roku, tak přestože jsme eliminovali počet prodejen, rádi bychom 5 až 6 nových otevřeli. Podmínkou ovšem je najít vhodné prostory v rámci silných obchodních center a dobré obchodní partnery. Rovněž je pro nás důležité, abychom našim obchodním partnerům vytvořili takové obchodní podmínky, které pro ně budou jistotou i v dnešní nestabilní ekonomické situaci a pomohou jim v rámci jejich vlastního podnikání.

Jak byste popsal konkurenci na trhu?

V rámci našeho segmentu je obrovská konkurence. Možná by se mohlo zdát, že tím je naše situace na trhu velmi těžká. Naopak si myslím, že konkurence je přínosem pro nás. Máme tak před sebou neustálou výzvu pro sebezdokonalování, nový vývoj a držení kroku s trendem doby. Rovněž má zákazník možnost porovnat jednotlivé značky, materiály, funkčnost, design, kvalitu zpracování atd. a v neposlední řadě i cenu. Je potom na jejich rozhodnutí, která značka nejlépe uspokojuje jejich objektivní a subjektivní potřeby. Pevně věříme, že značka Envy bude první volbou.