Pondělí
15.07.2013
Firma Targray CZR uspěla loni v žebříčku Štiky českého byznysu jako nejlepší ve Středočeském kraji. O firmě a jejích úspěších v rozhovoru hovořil její operation manager Václav Soukup.
 

Čím se Vaše firma Targray zabývá?

Skupina Targray je čelním celosvětovým dodavatelem, distributorem materiálů pro výrobce v odvětvích solárním, Li-ion baterií a optických nosičů. Byla založena v roce 1989 v Kanadě a vždy poskytovala hi-tech materiály svým zákazníkům po celém světě. Targray je globální společnost, která operuje ve více než 50 zemích v Asii, Evropě, Severní i Jižní Americe a Austrálii. Po celou dobu více než dvaceti tří let byla vždy inovační a byla dvakrát hodnocena jako jedna z nejrychleji rostoucích společností v Kanadě. Česká společnost Targray CZR byla založena v roce 2004 a od roku 2005 působí jako hlavní část skupiny Targray pro Evropu, kde zajišťuje jak všechny její obchodní aktivity v oblasti solárního průmyslu tak i dodávky všech materiálů pro mastering a lisování optických nosičů (CD, DVD, BD). Mimo to je Targray CZR pro celou globální obchodní síť skupiny hlavní základnou výroby speciálních naprašovacích terčů určených pro výrobu optických nosičů (CD, DVD, BD).

Jak se společnosti dařilo minulý rok?

V roce 2012 se bohužel nepodařilo udržet velmi dobré výsledky z předchozích let. Také u naší společnosti se projevila celková situace na evropských trzích a to jak v oblasti optických nosičů (CD, DVD, BD), tak především v oblasti solárního průmyslu v Evropě, kde jsme zaznamenali největší pokles odbytu.

Co plánujete pro nadcházející období?

Pokud jde o strategické plánování, je naše společnost plně napojena na plánování celé skupiny Targray. Tato rozhodnutí se proto tvoří na centrální úrovni. V nadcházejícím období se naše společnost soustředí především na zvýšení efektivity při výrobě speciálních naprašovacích terčů, které jsou v rámci licence vyráběny ze tří speciálních slitin pro celý globální trh.

Jak byste popsal konkurenci na trhu, na kterém Vaše firma působí?

Naše firma skoro 100 % našich produktů vyváží mimo Českou Republiku, z toho v minulém roce okolo 70 % mimo EU. V oblasti speciálních targetů pro naprašování optických nosičů (CD, DVD, BD) pokrývá skupina Targray skoro 50 % celosvětového trhu v segmentu BD nosičů. Konkurence na trhu targetů pro optické nosiče je mimo obvyklé efekty ještě ovlivněna tím, že se jedná o licencovanou výrobu a naše skupina je jedna ze dvou společností na světě, která dodává výrobky v rámci patentové ochrany. Na trhu ale bohužel působí několik dalších dodavatelů, kteří tuto patentovou ochranu nedodržují, a tím podmínky na trhu citelně deformují. Konkurenční podmínky na trhu s komponenty pro solární panely jsou pak velice ovlivněny (deformovány) vlivy mimo normální tržní prostředí, a to způsobuje výrazné výkyvy. Především v poptávce po těchto komponentech.

Co pro Vás znamená ocenění v žebříčku Štiky českého byznysu?

Každé ocenění je pro naši společnost a pro naši další činnost povzbuzující. A srovnání s ostatními jak v rámci celé České republiky, tak i v rámci Středočeského kraje nám poskytuje skvělou zpětnou vazbu, jak je naše činnost úspěšná a kde se momentálně nacházíme. A speciálně si ceníme postavení v žebříčku Štiky českého byznysu, protože se domníváme, že zvolená kritéria pro hodnocení firem byla nastavena tak, aby nerozhodovala jen velikost, ale i ostatní vlastnosti, tak potřebné k úspěchu. A je zajímavé, že jsem si to uvědomil především tehdy, když jsem tuto cenu presentoval našemu vedení v Montrealu. To když jsem musel vysvětlovat „proč štiky?“ a co to má znamenat. V jejich kulturním prostředí se sousloví „štika v rybníku“ nepoužívá (inu Krčín z Jelčan tam nepůsobil), a tak jsem při presentaci musel objasnit všechny souvislosti.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017