Evropské franchisy vytahují drápky

V žebříčku TOP 100 Global Franchises si Subway drží prvenství už druhým rokem. Oslabuje však pozice McDonald’s, kterou předběhl 7-Eleven. Do Top 10 se po 3 letech dostala opět evropská značka.
Středa
17.07.2013
Nejúspěšnější franchisové značky pochází stále z USA. Do žebříčku TOP 100 Global Franchises 2013 se však více derou i evropské franchisy.
 

Franchisový portál Franchise Direct vytvořil žebříček nejúspěšnějších franchisových konceptů na světě TOP 100 Global Franchises 2013. Drtivá většina pochází ze Spojených států amerických, ale uspěly i firmy z Evropy. Nejúspěšnějším franchisovým konceptem jako minulý rok zůstává Subway.

Překvapením se stalo druhé místo, na kterém se umístil maloobchodní řetězec 7-Eleven, který nabízí potravinářské a ostatní zboží denní potřeby. Minulý rok okupoval čtvrtou příčku. Síť se rozvíjí především v USA, Asii a severní Evropě a aktuálně čítá téměř 45 tisíc obchodů. Na třetí místo si o jednu příčku pohoršil McDonald’s. Do první desítky se dostaly franchisové koncepty KFC a Burger King, které působí i u nás, ale ve formě joint venture. Z evropských franchisových systémů posílily především hotelový řetězec InterContinental Hotels Group (10, loni 13) z Velké Británie, z Francie Europcar (12, loni 28) a Carrefour, který se neumístil loni vůbec v první stovce a letos obsadil 13. místo.

Zatímco v roce 2012 bylo v TOP 100 zastoupeno pouze 7 franchisových firem mimo USA či Kanady, letos už se situace změnila. Letos uspělo 11 franchisových konceptů mimo Severní Ameriku, a to firmy z Francie, Velké Británie, Německa, Španělska, Austrálie a Japonska. Z těch, co dokázaly prorazit i na českém trhu, se jedná o španělský Naturhouse (91) a francouzský Yves Rocher (30). USA zůstává a ještě na dlouhou dobu zůstane majoritním franchisovým trhem.

Portál Franchise Direct hodnotil více než pět tisíc franchisových značek po celém světě podle kritérií jako jsou velikost podle počtu poboček, tržeb, stabilita a růst, počet let v provozu či environmentální politika. Žebříček je tvořen od roku 2009.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017