Evropské franchisy vytahují drápky
Franchisový portál Franchise Direct vytvořil žebříček nejúspěšnějších franchisových konceptů na světě TOP 100 Global Franchises 2013. Drtivá většina pochází ze Spojených států amerických, ale uspěly i firmy z Evropy. Nejúspěšnějším franchisovým konceptem jako minulý rok zůstává Subway.
Překvapením se stalo druhé místo, na kterém se umístil maloobchodní řetězec 7-Eleven, který nabízí potravinářské a ostatní zboží denní potřeby. Minulý rok okupoval čtvrtou příčku. Síť se rozvíjí především v USA, Asii a severní Evropě a aktuálně čítá téměř 45 tisíc obchodů. Na třetí místo si o jednu příčku pohoršil McDonald’s. Do první desítky se dostaly franchisové koncepty KFC a Burger King, které působí i u nás, ale ve formě joint venture. Z evropských franchisových systémů posílily především hotelový řetězec InterContinental Hotels Group (10, loni 13) z Velké Británie, z Francie Europcar (12, loni 28) a Carrefour, který se neumístil loni vůbec v první stovce a letos obsadil 13. místo.
Zatímco v roce 2012 bylo v TOP 100 zastoupeno pouze 7 franchisových firem mimo USA či Kanady, letos už se situace změnila. Letos uspělo 11 franchisových konceptů mimo Severní Ameriku, a to firmy z Francie, Velké Británie, Německa, Španělska, Austrálie a Japonska. Z těch, co dokázaly prorazit i na českém trhu, se jedná o španělský Naturhouse (91) a francouzský Yves Rocher (30). USA zůstává a ještě na dlouhou dobu zůstane majoritním franchisovým trhem.
Portál Franchise Direct hodnotil více než pět tisíc franchisových značek po celém světě podle kritérií jako jsou velikost podle počtu poboček, tržeb, stabilita a růst, počet let v provozu či environmentální politika. Žebříček je tvořen od roku 2009.
PŘEČTI ČLÁNKY
Značka Naturhouse u nás působí už zhruba 15 let. Za tu dobu otevřela i s pomocí franšízantů bezmála 100 výživových poraden. Kdo se může stát majitelem dalších franšíz?
Značka Naturhouse nabízí franšízantům 2 typy poboček podle lokalit, ve kterých působí. Kolik peněz je potřeba investovat do rozjetí podnikání?
„Naše plány expanze nezměnil ani koronavirus. Stále bychom rádi dosáhli počtu 150 prodejen,“ říká Jan Gonda, master-franšízant sítě Naturhouse pro ČR a SR.
Stávající franšízanti, jejich zaměstnanci a klienti. Právě ti dnes nejčastěji stojí za expanzí sítě výživových poraden Naturhouse.
Úterý 22. října, den, který bude v bratislavském hotelu Crown Plaza patřit franšízingu a výstavě „Podnikajte s franchisingom“. Jaké značky návštěvníci uvidí?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI