Firma 1 Witos je obchodním a logistickým centrem zaměstnávajícím zdravotně znevýhodněné osoby. Obchoduje s hutním a stavebním materiálem ve střední Evropě a řeší problematiku zaměstnávání znevýhodněných osob.
Středa
17.07.2013
O to, jak se vyrovnat s problémy vzniklými při jednání se zahraničními partnery, se s námi podělil Jaromír Witos, jednatel společnosti 1 Witos, která obchoduje s hutním a stavebním materiálem.
 

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Je důležité mít kolem sebe spolehlivé spolupracovníky, dobré obchodní vztahy a především vizi do budoucna. Naše společnost 1 Witos má dlouholetou obchodní historii, což je pro obchodní partnery důležité. Obchodní partneři pak sami rádi vyhledávají a spolupracují s firmami, které mají pevné zázemí a kladné reference.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

Platební důvěryhodnost obchodních partnerů. Myslím si, že každá firma se potýká s tím, kdy nastane určitá situace, kterou je třeba řešit, najít kompromis, 1 Witos není výjimkou. V takové situaci se snažíme s obchodními partnery najít to nejlepší řešení tak, aby byly obě strany spokojené.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

Takové situace jsou vždy těžké, ale přednost dáváme vždy individuálnímu přístupu. Jak už jsem se zmínil, V takové situaci se snažíme s obchodnímy partnery najít řešení tak, aby byly obě strany spokojené a naše spolupráce mohla nadále pokračovat ke spokojenosti obou stran.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

Pro nás je výhodou spolupráce s Polskem a Slovenskem pro bezproblémovou jazykovou komunikaci. Teritoria jsou navíc blízko kolem nás a tím pádem není problém se osobně scházet, korigovat a vylepšovat obchody.

Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Znamená to prestiž pro firmu a její zaměstnance, kdy firma 1 Witos řeší i problematiku zaměstnávaní handikepovaných osob, kterých je drtivá většina ve firmě. Pro nás je to víc než ocenění toho, že lidé s hendikepem jsou schopni dobře a kvalitně pracovat.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017