17.07.2013

Vize do budoucna

O to, jak se vyrovnat s problémy vzniklými při jednání se zahraničními partnery, se s námi podělil Jaromír Witos, jednatel společnosti 1 Witos, která obchoduje s hutním a stavebním materiálem.

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Je důležité mít kolem sebe spolehlivé spolupracovníky, dobré obchodní vztahy a především vizi do budoucna. Naše společnost 1 Witos má dlouholetou obchodní historii, což je pro obchodní partnery důležité. Obchodní partneři pak sami rádi vyhledávají a spolupracují s firmami, které mají pevné zázemí a kladné reference.

Jaromir Witos, price winner exportni cena DHL UniCredit Foto Agentura Helas

Firma 1 Witos je obchodním a logistickým centrem zaměstnávajícím zdravotně znevýhodněné osoby. Obchoduje s hutním a stavebním materiálem ve střední Evropě a řeší problematiku zaměstnávání znevýhodněných osob.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

Platební důvěryhodnost obchodních partnerů. Myslím si, že každá firma se potýká s tím, kdy nastane určitá situace, kterou je třeba řešit, najít kompromis, 1 Witos není výjimkou. V takové situaci se snažíme s obchodními partnery najít to nejlepší řešení tak, aby byly obě strany spokojené.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

Takové situace jsou vždy těžké, ale přednost dáváme vždy individuálnímu přístupu. Jak už jsem se zmínil, V takové situaci se snažíme s obchodnímy partnery najít řešení tak, aby byly obě strany spokojené a naše spolupráce mohla nadále pokračovat ke spokojenosti obou stran.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

Pro nás je výhodou spolupráce s Polskem a Slovenskem pro bezproblémovou jazykovou komunikaci. Teritoria jsou navíc blízko kolem nás a tím pádem není problém se osobně scházet, korigovat a vylepšovat obchody.

Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Znamená to prestiž pro firmu a její zaměstnance, kdy firma 1 Witos řeší i problematiku zaměstnávaní handikepovaných osob, kterých je drtivá většina ve firmě. Pro nás je to víc než ocenění toho, že lidé s hendikepem jsou schopni dobře a kvalitně pracovat.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank